Peugeot 3008 DKR 2017: nový speciál pro Dakar přišel o výkon, má být spolehlivější

(+ video) Kvůli pravidlům museli Francouzi oslabit motor o 20 koní. Stále přitom zaměstnávají jen jednu nápravu i vyzkoušené jezdce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot 3008 DKR 2017: nový speciál pro Dakar přišel o výkon, má být spolehlivější

13.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Peugeot 3008 DKR 2017: nový speciál pro Dakar přišel o výkon, má být spolehlivější

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Kvůli pravidlům museli Francouzi oslabit motor o 20 koní. Stále přitom zaměstnávají jen jednu nápravu i vyzkoušené jezdce.

Dakarskou rallye jsme se zabývali již včera. Zatímco v případě Tatry T815 jsme ale zamířili do minulosti, s Peugeotem se budeme věnovat budoucnosti. Francouzská automobilka totiž dnes představila nový soutěžní speciál 3008 DKR, se kterým by v lednu 2017 velmi ráda obhájila letošní vítězství, jehož dosáhla s modelem 2008 DKR. Kromě nového ročníku Rallye Dakar se přitom závoďák má postavit také na start červencové Silk Way Rally.

O samotném voze se ovšem Peugeot prozatím příliš nerozpovídal, což s ohledem na konkurenci, která má oči a uši všude, je více než logické. Nicméně z toho mála informací, jenž byly zveřejněny, víme, že 3008 bude i nadále spoléhat na třílitrový diesel V6 twin-turbo. Nová pravidla ovšem upravila průměr vzduchových restriktorů z 39 na 38 milimetrů, což vyústilo ve ztrátu 20 koní výkonu oproti loňsku.

Regule jsou však platné pro všechny účastníky, v tomto ohledu tedy Peugeot nebude mít co dohánět. Týmový ředitel Bruno Farmin pak dodává, že „našim cílem bylo odhalit slabé stránky existujícího vozu, a vylepšit je. Zároveň jsme pak všechny existující silné stránky chtěli udělat ještě silnějšími.“ Dočkat bychom se tak prý měli lepší ovladatelnosti a navýšení výkonu v nízkých otáčkách.

Zapracováno bylo také na podvozku, kde se upravovala geometrie a tlumiče. Mimo to byli Francouzi v případě předchozího speciálu 2008 DKR velmi nespokojeni s klimatizací, pročež byl v případě novinky razantně vylepšen chladicí systém. I při extrémních vedrech, jenž v Jižní Americe panují, tak posádky všech speciálů mají počítat s mnohem lepšími podmínkami v kabině.

Na startu lednového Dakaru přitom nebude opět chybět Stéphane Peterhansel, který letošní ročník vyhrál a pro kterého se jednalo již o dvanácté vítězství v soutěži. Zároveň šlo o první zlaté vavříny vozu s pohonem jedné nápravy (a tuto koncepci si nový Peugeot 3008 DKR zachoval) po 15 letech. Samotná automobilka pak zabodovala popáté (1987, 1988, 1989, 1990, 2016).

Dále již jen můžeme zmínit, že Peterhansela na Dakaru doplní Cyril Depres, Sébastien Loeb a Carlos Sainz. Ten přitom vůz poprvé ostře protáhne již příští měsíc marockou rallye. Ta dakarská pak vůči loňsku změní trasu a zamíří z paragvajského Asunciónu přes bolivijské La Paz až do argentinského Buenos Aires, tedy stále tisíce kilometrů od Dakaru...


Peugeot 3008 DKR 2017: nový speciál pro Dakar přišel o výkon, má být spolehlivější - 1 - Peugeot 3008 DKR 2016 prvni sada 01Peugeot 3008 DKR 2017: nový speciál pro Dakar přišel o výkon, má být spolehlivější - 2 - Peugeot 3008 DKR 2016 prvni sada 02Peugeot 3008 DKR 2017: nový speciál pro Dakar přišel o výkon, má být spolehlivější - 3 - Peugeot 3008 DKR 2016 prvni sada 03Peugeot 3008 DKR 2017: nový speciál pro Dakar přišel o výkon, má být spolehlivější - 4 - Peugeot 3008 DKR 2016 prvni sada 04Peugeot 3008 DKR 2017: nový speciál pro Dakar přišel o výkon, má být spolehlivější - 5 - Peugeot 3008 DKR 2016 prvni sada 05Peugeot 3008 DKR 2017: nový speciál pro Dakar přišel o výkon, má být spolehlivější - 6 - Peugeot 3008 DKR 2016 prvni sada 06Peugeot 3008 DKR 2017: nový speciál pro Dakar přišel o výkon, má být spolehlivější - 7 - Peugeot 3008 DKR 2016 prvni sada 07Peugeot 3008 DKR 2017: nový speciál pro Dakar přišel o výkon, má být spolehlivější - 8 - Peugeot 3008 DKR 2016 prvni sada 08Peugeot 3008 DKR 2017: nový speciál pro Dakar přišel o výkon, má být spolehlivější - 9 - Peugeot 3008 DKR 2016 prvni sada 09Peugeot 3008 DKR 2017: nový speciál pro Dakar přišel o výkon, má být spolehlivější - 10 - Peugeot 3008 DKR 2016 prvni sada 10Peugeot 3008 DKR 2017: nový speciál pro Dakar přišel o výkon, má být spolehlivější - 11 - Peugeot 3008 DKR 2016 prvni sada 11Peugeot 3008 DKR 2017: nový speciál pro Dakar přišel o výkon, má být spolehlivější - 12 - Peugeot 3008 DKR 2016 prvni sada 12Peugeot 3008 DKR 2017: nový speciál pro Dakar přišel o výkon, má být spolehlivější - 13 - Peugeot 3008 DKR 2016 prvni sada 13Peugeot 3008 DKR 2017: nový speciál pro Dakar přišel o výkon, má být spolehlivější - 14 - Peugeot 3008 DKR 2016 prvni sada 14Peugeot 3008 DKR 2017: nový speciál pro Dakar přišel o výkon, má být spolehlivější - 15 - Peugeot 3008 DKR 2016 prvni sada 15Peugeot 3008 DKR 2017: nový speciál pro Dakar přišel o výkon, má být spolehlivější - 16 - Peugeot 3008 DKR 2016 prvni sada 16Peugeot 3008 DKR 2017: nový speciál pro Dakar přišel o výkon, má být spolehlivější - 17 - Peugeot 3008 DKR 2016 prvni sada 17Peugeot 3008 DKR 2017: nový speciál pro Dakar přišel o výkon, má být spolehlivější - 18 - Peugeot 3008 DKR 2016 prvni sada 18Peugeot 3008 DKR 2017: nový speciál pro Dakar přišel o výkon, má být spolehlivější - 19 - Peugeot 3008 DKR 2016 prvni sada 19Peugeot 3008 DKR 2017: nový speciál pro Dakar přišel o výkon, má být spolehlivější - 20 - Peugeot 3008 DKR 2016 prvni sada 20Peugeot 3008 DKR 2017: nový speciál pro Dakar přišel o výkon, má být spolehlivější - 21 - Peugeot 3008 DKR 2016 prvni sada 21
Peugeot hodlá obhájit letošní vítězství v Rallye Dakar. Namísto modelu 2008 DKR nasadí vylepšený, i když méně výkonný speciál 3008 DKR

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše