Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 3008 DKR 2017: nový speciál pro Dakar přišel o výkon, má být spolehlivější
13.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Kvůli pravidlům museli Francouzi oslabit motor o 20 koní. Stále přitom zaměstnávají jen jednu nápravu i vyzkoušené jezdce.
Dakarskou rallye jsme se zabývali již včera. Zatímco v případě Tatry T815 jsme ale zamířili do minulosti, s Peugeotem se budeme věnovat budoucnosti. Francouzská automobilka totiž dnes představila nový soutěžní speciál 3008 DKR, se kterým by v lednu 2017 velmi ráda obhájila letošní vítězství, jehož dosáhla s modelem 2008 DKR. Kromě nového ročníku Rallye Dakar se přitom závoďák má postavit také na start červencové Silk Way Rally.
O samotném voze se ovšem Peugeot prozatím příliš nerozpovídal, což s ohledem na konkurenci, která má oči a uši všude, je více než logické. Nicméně z toho mála informací, jenž byly zveřejněny, víme, že 3008 bude i nadále spoléhat na třílitrový diesel V6 twin-turbo. Nová pravidla ovšem upravila průměr vzduchových restriktorů z 39 na 38 milimetrů, což vyústilo ve ztrátu 20 koní výkonu oproti loňsku.
Regule jsou však platné pro všechny účastníky, v tomto ohledu tedy Peugeot nebude mít co dohánět. Týmový ředitel Bruno Farmin pak dodává, že „našim cílem bylo odhalit slabé stránky existujícího vozu, a vylepšit je. Zároveň jsme pak všechny existující silné stránky chtěli udělat ještě silnějšími.“ Dočkat bychom se tak prý měli lepší ovladatelnosti a navýšení výkonu v nízkých otáčkách.
Zapracováno bylo také na podvozku, kde se upravovala geometrie a tlumiče. Mimo to byli Francouzi v případě předchozího speciálu 2008 DKR velmi nespokojeni s klimatizací, pročež byl v případě novinky razantně vylepšen chladicí systém. I při extrémních vedrech, jenž v Jižní Americe panují, tak posádky všech speciálů mají počítat s mnohem lepšími podmínkami v kabině.
Na startu lednového Dakaru přitom nebude opět chybět Stéphane Peterhansel, který letošní ročník vyhrál a pro kterého se jednalo již o dvanácté vítězství v soutěži. Zároveň šlo o první zlaté vavříny vozu s pohonem jedné nápravy (a tuto koncepci si nový Peugeot 3008 DKR zachoval) po 15 letech. Samotná automobilka pak zabodovala popáté (1987, 1988, 1989, 1990, 2016).
Dále již jen můžeme zmínit, že Peterhansela na Dakaru doplní Cyril Depres, Sébastien Loeb a Carlos Sainz. Ten přitom vůz poprvé ostře protáhne již příští měsíc marockou rallye. Ta dakarská pak vůči loňsku změní trasu a zamíří z paragvajského Asunciónu přes bolivijské La Paz až do argentinského Buenos Aires, tedy stále tisíce kilometrů od Dakaru...
Peugeot hodlá obhájit letošní vítězství v Rallye Dakar. Namísto modelu 2008 DKR nasadí vylepšený, i když méně výkonný speciál 3008 DKR
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 47 minutami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 2 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry