Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 301: české ceny jsou venku. Jsou nízké, supernízké ale jen s tříválcem
9.11.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nový Peugeot 301 se od začátku profiluje především jako velké auto za malé peníze. To český ceník potvrzuje, když začíná na pouhých 220 tisících Kč.
Nová Škoda Rapid měla být levným velkým autem, ale když si projdete naše ohlasy na verzi 1,2 TSI nebo provedení 1,6 TDI a dáte si je do kontextu s českým ceníkem, zjistíte, že vůz se jen cenou zaujmout nesnaží. Umí toho více, než by možná musel, neboť i přes to, že jeho ceny považujeme za adekvátní, v absolutním měřítku prostě není vyloženě levný. Však za podobné peníze dnes koupíte třeba i čerstvě zlevněnou Kiu Cee'd a to je přece jen auto o půl třídy výše.
Kdo tedy doufal, že by se Rapid mohl stát jakousi novou Felicií, musí se dívat jinam. Jsou tu starší, dostupnější alternativy jako Renault Fluence, mezi novější pak chce zamířit Peugeot 301. I ten je malým sedanem (jasně, Rapid je liftback, ale tváří se jako sedan), který chce krom prostorného interiéru s adekvátně velkým zavazadelníkem ohromit především svou cenou, což se Rapidu tak úplně nepovedlo. Francouzům se to to po dnešku dost možná podaří.
Peugeot totiž zveřejnil český ceník novinky a i když zatím nevíme, jak je na tom 301 po funkční stránce (ale brzy to zjistíme, to vám můžeme slíbit), jeho ceny jsou z poněkud jiného světa než ty „rapidní”. Vůz začíná s motorem 1,2 o výkonu 72 koní na částce 220 000 Kč v provedení Access, se stejnou úrovní výbavy je k mání také s naftovým motorem 1,6 HDi s 92 koňmi za 280 000 Kč. A co za tyto peníze dostanete krom zmíněného stáda hřebců?
Především je to velmi lehké auto - s motorem 1,2 váží i s europřítěží ve výši 75 kilogramů pouze 1 095 kg a i zmíněný diesel je celkem lehký - má 1 170 kg. To slibuje slušnou dynamiku, i když technické parametry až tak přesvědčivé nejsou. Co výbava? V rámci té s názvem Access nečekejte skoro nic krom více či méně povinných bezpečnostních prvků, centrálního zamykání s dálkovým ovládáním, tónovaných skel, předních oken „v elektrice”, výškově stavitelného volantu nebo palubního počítače. Příplatková výbava je navíc minimální.
Pokud tedy chcete více, musíte sáhnout po prostřední výbavě Active, za kterou se připlácí 30 000 Kč a v rámci níž si navíc můžete pořídit i benzinový motor 1,6 s výkonem 115 koní. To vše stojí 270 000 Kč a zdá se nám jako zlatá střední cesta. Tento vůz je stále lehký (1 165 kg s eurořidičem, eurozavazadly a evropsky natankovanou nádrží), jede až 188 km/h, na stovku zrychlí za 10,3 sekundy a i výbava už je solidní. Ke zmíněnému přibývá třeba manuální klimatizace, elektrické ovládání zrcátek a oken vzadu, přední mlhovky, dělená zadní sedadla, autorádio, nebo lakování klik a zrcátek v barvě auta i s trochou chromu navíc.
Vrcholem nabídky je pak provedení Allure, za které se připlácí dalších 20 000 Kč a jenž otevírá i cestu k verzi 1,6i s automatickou čtyřstupňovou převodovkou (jinak je vždy dostupný pouze pětistupňový manuál). Obsah tohoto stupně výbavy i kompletní technická data všech verzí už můžete sami prozkoumat v ceníku Peugeoutu (PDF, 360 kB).
Odpověď na otázku, zda jde o skutečně zajímavou nabídku, zůstává na vás. My jen dodáme, že dnes bude odhalen i ceník sesterského Citroënu C-Elysée, který vám pochopitelně také představíme. Dá se však očekávat, že ceny budou velmi podobné, ne-li úplně stejné.
Peugeot 301 cenou nezklamal, jak jezdí vám brzy přiblížíme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024 - Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024 - Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva