Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté
20.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nové řešení palubní desky Peugeotu je odpovědí na virtuální kokpit Audi. K mání bude i ve vozech za 250 tisíc Kč.
Peugeot dnes s velkou parádou odhalil novou architekturu palubní desky zvanou i-Cockpit. Tu jsme si již mohli prohlédnout minulý týden na uniklých oficiálních snímcích, případně pak v pondělí přímo v „reálu“. Špionážními fotografy byl nachytán nový crossover 3008, v jehož útrobách se i-Cockpit druhé generace poprvé objeví. Značka přitom dodává, že konkrétně u tohoto vozu s ním můžeme počítat ve všech variantách, mimo něj ovšem virtuální kokpit zamíří také do většiny ostatních modelů Peugeotu.
S označením i-Cockpit se přitom nesetkáváme poprvé, neboť Peugeot dané řešení interiéru představil již v roce 2012 v rámci hatchbacku 208. Posléze danou koncepci přejaly také modely 2008 a 308, pokaždé však šlo především o analogovou techniku. Nyní se Francouzi přesouvají do digitálního věku, neboť dominantou jejich interiérů se nově stane 12,3palcový TFT přístrojový štít.
Tento prvek je přímou odpovědí na virtuální kokpit koncernu VW Group, přičemž zároveň je odpovědí na kritiku, se kterou se potkala první generace i-Cockpitu. V jejím případě se totiž řada řidičů stěžovala na špatný výhled právě na přístrojový štít přes volant. Ten byl proto zmenšen a dostal i osmiúhelníkový tvar, zatímco samotný displej byl posunut výše. Veškerá potřebná data by tak nyní měla být v linii očí.
Samotný přístrojový štít počítá s pěti obrazovkami, které lze personalizovat. Řidič si přitom za pomoci tlačítek na volantu může uzpůsobit data navigace, přesunout rychloměr a otáčkoměr na stranu displeje nebo naopak doprostřed v případě touhy po pocitech umocňujících sportovní jízdu. O grafiku se Francouzi postarali pod vlastní střechou, systém pak užívá nejrychlejší procesor, jaký je aktuálně pro tyto potřeby k mání.
Kromě toho i-Cockpit počítá s osmipalcovou centrální obrazovkou s dotykovým displejem, který slouží k ovládání většiny funkcí vozu od navigace přes multimédia až třeba po nastavení podsvícení kabiny, intenzity vibrací masážního strojku v sedadlech nebo vůně interiéru, která je k mání ve třech verzích. Aby byly tyto profily snáze dostupné, mají řidiči k dispozici také řadu analogových tlačítek.
Automobilka zároveň dodává, že i-Cockpit je plně kompatibilní se systémy Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink. Jeho součástí je dále evoluční verze zvukového generátoru motoru, která má nyní produkovat mnohem přirozenější zvuk než dříve. Mimo to došlo také k vylepšení pozice sedadel, veškeré tyto novinky ovšem nemají navýšit cenu modelů Peugeotu.
Právě tímto krokem chce francouzská značka výrazně navýšit své šance v boji proti VW Group, neboť ta virtuální kokpit nabízí až jako součást výše posazených úrovní výbavy. V případě Peugeotu by i-Cockpit měl být k dispozici již od středních variant, v případě modelu 208 se tak bavíme o cenách startujících okolo 250 tisíc korun.
Konkrétnější bychom mohli být již příští týden, kdy by na autosalonu v Pekingu měla být představena druhá generace crossoveru 3008. Na závěr tak již jen můžeme dodat, že jediným aktuálně známým modelem, který se i v případě modernizace bude muset bez digitálního přístrojového štítu obejít, je Peugeot 108.
Nová architektura palubní desky zvaná i-Cockpit se má objevit prakticky ve všech modelech Peugeotu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 4 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před hodinou - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 4 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 5 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva