Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté

(+ video) Nové řešení palubní desky Peugeotu je odpovědí na virtuální kokpit Audi. K mání bude i ve vozech za 250 tisíc Kč.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté

20.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Nové řešení palubní desky Peugeotu je odpovědí na virtuální kokpit Audi. K mání bude i ve vozech za 250 tisíc Kč.

Peugeot dnes s velkou parádou odhalil novou architekturu palubní desky zvanou i-Cockpit. Tu jsme si již mohli prohlédnout minulý týden na uniklých oficiálních snímcích, případně pak v pondělí přímo v „reálu“. Špionážními fotografy byl nachytán nový crossover 3008, v jehož útrobách se i-Cockpit druhé generace poprvé objeví. Značka přitom dodává, že konkrétně u tohoto vozu s ním můžeme počítat ve všech variantách, mimo něj ovšem virtuální kokpit zamíří také do většiny ostatních modelů Peugeotu.

S označením i-Cockpit se přitom nesetkáváme poprvé, neboť Peugeot dané řešení interiéru představil již v roce 2012 v rámci hatchbacku 208. Posléze danou koncepci přejaly také modely 2008 a 308, pokaždé však šlo především o analogovou techniku. Nyní se Francouzi přesouvají do digitálního věku, neboť dominantou jejich interiérů se nově stane 12,3palcový TFT přístrojový štít.

Tento prvek je přímou odpovědí na virtuální kokpit koncernu VW Group, přičemž zároveň je odpovědí na kritiku, se kterou se potkala první generace i-Cockpitu. V jejím případě se totiž řada řidičů stěžovala na špatný výhled právě na přístrojový štít přes volant. Ten byl proto zmenšen a dostal i osmiúhelníkový tvar, zatímco samotný displej byl posunut výše. Veškerá potřebná data by tak nyní měla být v linii očí.

Samotný přístrojový štít počítá s pěti obrazovkami, které lze personalizovat. Řidič si přitom za pomoci tlačítek na volantu může uzpůsobit data navigace, přesunout rychloměr a otáčkoměr na stranu displeje nebo naopak doprostřed v případě touhy po pocitech umocňujících sportovní jízdu. O grafiku se Francouzi postarali pod vlastní střechou, systém pak užívá nejrychlejší procesor, jaký je aktuálně pro tyto potřeby k mání.

Kromě toho i-Cockpit počítá s osmipalcovou centrální obrazovkou s dotykovým displejem, který slouží k ovládání většiny funkcí vozu od navigace přes multimédia až třeba po nastavení podsvícení kabiny, intenzity vibrací masážního strojku v sedadlech nebo vůně interiéru, která je k mání ve třech verzích. Aby byly tyto profily snáze dostupné, mají řidiči k dispozici také řadu analogových tlačítek.

Automobilka zároveň dodává, že i-Cockpit je plně kompatibilní se systémy Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink. Jeho součástí je dále evoluční verze zvukového generátoru motoru, která má nyní produkovat mnohem přirozenější zvuk než dříve. Mimo to došlo také k vylepšení pozice sedadel, veškeré tyto novinky ovšem nemají navýšit cenu modelů Peugeotu.

Právě tímto krokem chce francouzská značka výrazně navýšit své šance v boji proti VW Group, neboť ta virtuální kokpit nabízí až jako součást výše posazených úrovní výbavy. V případě Peugeotu by i-Cockpit měl být k dispozici již od středních variant, v případě modelu 208 se tak bavíme o cenách startujících okolo 250 tisíc korun.

Konkrétnější bychom mohli být již příští týden, kdy by na autosalonu v Pekingu měla být představena druhá generace crossoveru 3008. Na závěr tak již jen můžeme dodat, že jediným aktuálně známým modelem, který se i v případě modernizace bude muset bez digitálního přístrojového štítu obejít, je Peugeot 108.


Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 1 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 01Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 2 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 02Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 3 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 03Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 4 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 04Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 5 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 05Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 6 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 06Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 7 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 07Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 8 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 08Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 9 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 09Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 10 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 10Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 11 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 11Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 12 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 12Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 13 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 13Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 14 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 14Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 15 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 15Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 16 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 16Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 17 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 17Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 18 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 18Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 19 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 19Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 20 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 20Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 21 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 21Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 22 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 22Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 23 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 23Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 24 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 24Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 25 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 25Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 26 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 26Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 27 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 27Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 28 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 28Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 29 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 29Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 30 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 30Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 31 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 31Peugeot i-Cockpit: francouzský virtuální kokpit je venku. A není jen pro bohaté - 32 - Peugeot i-Cockpit oficialni sada 32
Nová architektura palubní desky zvaná i-Cockpit se má objevit prakticky ve všech modelech Peugeotu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.