Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot Instinct je kanidát na hvězdu Ženevy. Je sexy a má 300 koní
27.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi se v poslední době znovu snaží přicházet s atraktivnějšími vozy a koncept Instinct je toho důkazem. Má ukázat nový designový směr i techniku.
Ženevský autosalon je sice již za rohem, Peugeot prozatím mlčí o tom, co tam chce ukázat. Je otázkou, zda jde o záměr, či mají Francouzi jednoduše plné ruce práce s možným převzetím Opelu. Tyto nejasnosti ale můžeme momentálně hodit za hlavu, neboť odhalen byl koncept Instinct, který předznamenává budoucí designový směr značky. Zároveň ukazuje řadu technologií, které Peugeot v příštích letech uvede.
Instinct má karoserii typu Shooting Brake, přičemž je o trochu delší než Peugeot 308, nicméně zároveň také kratší než kombík 308 SW. Sedí citelně blíže k zemi než oba tyto sériové modely. Pod kapotou konceptu pak najdeme plug-in hybridní ústrojí, které produkuje 300 koní a pohání všechna čtyři kola skrze automatickou převodovku.
Detailněji se automobilka o kombinaci spalovací jednotky a elektromotoru nerozepisuje, nicméně můžeme vytušit, že jde o benzinovou jedna-šestku, která si nejspíše vzala na starost kola přední, zadní mají na starost elektromotory. Ovšem Instinct není o pohonné soustavě, jízdní dynamice či spotřebě, jeho klíčové atributy najdeme zcela jinde. Byť k nízké spotřebě taktéž přispívají.
Šéf projektu Matthias Hossann uvedl, že jeho tým spolupracoval s experty na aerodynamiku, na konceptu tak najdeme řadu aktivních prvků, jež jsou aktivovány při rychlosti okolo 88 km/h. Vertikální světelné elementy jsou vysunuty dopředu o 60 milimetrů, aby napomohly vytvářet přítlak. O to samé se pak stará malý spoiler vysouvající se ze spodní části zadního skla.
Samotné čelní světlomety pak jsou kompletně osazeny technologii LED, navíc jsou v nich integrovány kamery, které jsou součástí systému autonomního řízení. Dle Hossanna se tak splnilo jeho přání, aby „kamery sloužily jako oči vozu, místo toho, abychom měli senzory rozeseté po celé přídi“. Opomenout pak nesmíme ani na kola, která byla vyrobena částečně z karbonu kvůli redukci hmotnosti.
Uvnitř konceptu najdeme čtveřici individuálních sedadel, které se mohou otáčet okolo své osy. Všichni pasažéři mají přístup k displejům s vysokým rozlišením, neboť Instinct je připojen na Internet of Things, internet věcí. Tento systém spolupracuje s cloudem Samsungu a je plně synchronní s mobilními telefony cestujících. Vůz se tak může učit jejich zvykům.
Ve výsledku je tedy zcela jedno, kdo se zrovna chystá usednout za volant. Jakmile koncept rozpozná daný mobilní telefon, uzpůsobí jeho majiteli řidičský režim, ambientní osvětlení, audio systém či samotné nastavení vozu. Aktivován ostatně nemusí být ani samotný volant, Instinct je vybaven autopilotem úrovně SAE 5, jenž již plně nahradí řidiče z masa a kostí.
I přes aktivaci autonomního režimu ovšem můžete specifikovat samotnou jízdu skrze i-Device. Tedy systém usazený vedle 9,7palcového displeje na středové konzoli, který v danou chvíli zastává volant a pedály. Řidič či ostatní pasažéři přitom mohou navolit agresivitu jízdy, předjížděcí manévry či naopak pomalou jízdu po bulvárech.
Tyto schopnosti systému autonomního řízení jsou důvodem, proč podobný autopilot ve vozech Peugeotu neuvidíme dříve než v roce 2025. Internet of Things však dle Samsungu může být použita ve vozech okamžitě. Peugeot je první značkou, která s korejskou firmou spolupracovala. To ovšem neznamená, že jejího příkladu nebude nikdo další následovat.
Koncepční Peugeot Instinct se ukázal nejen na oficiálních fotkách...
...ale rovněž i na první živé prezentaci, kde odhalil daleko více detailů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejčtenější články
- Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 07:46 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis