Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot odhalil další nové SUV. Okouzlit nemá čím, přesto se jistě bude prodávat
19.6.2019 | Petr Prokopec
V některých automobilových třídách se musíte přetrhnout, abyste si zákazníky získali něčím výjimečným. SUV stále stačí jen nabídnout, a tak Peugeot přichází s dalším, které se vymyká leda přebujelou čelní maskou.
Automobilový průmysl postihl nový trend. Designéři dodávají vozům stále větší čelní masky, za něž ovšem schovávají stále menší pohonné ústrojí. V tomto ohledu se stačí podívat na faceliftovanou řadu 7, jejíž čelní ledvinky jsou viditelné z kilometru. Typickým motorem, který se za nimi skrývá - tedy alespoň v Evropě - je přitom třílitrový turbodiesel. Sedmička ale aspoň může mít více jak šestilitrový dvanáctiválec, o čemž si jiná auta mohou obvykle nechat jen zdát.
Mezi taková patří i nový Peugeot 2008, tedy druhá generace subkompaktního SUV, které vychází z hatchbacku 208. Vůči předchůdci sice narostlo o 140 milimetrů na 4,3 metru, stále to však není žádný obr. Čelní maska oproti tomu obří je, byť vůči výše zmíněnému BMW bude tento prvek budit daleko menší kontroverze. Malé SUV totiž nyní vypadá mnohem robustněji než dříve a takřka vybízí ke sjetí mimo zpevněný asfalt. Toho se ale nejspíše jen velmi málokdo odváží, koneckonců pohon všech kol v tomto případě nedostanete ani za příplatek.
Jak již bylo řečeno, novinka vychází z Peugeotu 208, se kterým stejně jako nový Opel Corsa sdílí modulární platformu CMP. Odlišné pak nejsou ani pohonné jednotky, jež přesně korespondují s naší úvodní myšlenkou. V rámci benzinových agregátů je tak k dispozici pouze 1,2litrový tříválec, jenž byl naladěn na 100, 130 nebo 155 koní. Doplnit jej může šestistupňový manuál či osmistupňový automat, v případě 1,5litrového turbodieselu BlueHDi se 100 či 130 koňmi je ale již k dispozici pouze ručně řazená převodovka.
Kromě verzí se spalovací jednotkou dorazí i provedení e-2008, které již dle názvu počítá s elektrickým ústrojím. To bylo naladěno na 138 koní, jenž stejně jako u zbytku řadu míří taktéž pouze dopředu. Baterie o kapacitě 50 kWh mají zaručit dojezd 310 kilometrů, přičemž dobít je můžete na 80 procent kapacity za 30 minut, neboť vůz podporuje dobíjení při příkonu 100 kW.
Uvnitř je možné počítat s poslední generací i-kokpitu, pročež tu máme volant s malým průměrem a širokoúhlou centrální obrazovku. Přístrojový štít se pak dočkal třídimenzionálního efektu, kdy třeba rychlost nebo bezpečnostní varování jsou promítány jako hologram před ostatní prvky. Podle Peugeotu jsou tak urychleny reakční časy řidiče. Ten zároveň ještě má k dispozici i head-up displej, opravdu působivým prvkem jsou ovšem „klávesy piána“ na středové konzoli umožňující přímý přístup k řadě funkcí.
Výrazně navýšena byla bezpečnostní stránka, neboť nechybí systém Drive Assist upravující jízdu ve zvoleném pruhu a disponující adaptivním tempomatem. Zmínit můžeme rovněž autonomní brzdy, monitoring aut ve slepém úhlu či únavy řidiče, detekci dopravního značení či parkovací asistent. Jejich výčet ale samozřejmě bude záviset na zvolené výbavě - k dispozici bude hned pět stupňů Active, Allure, GT Line a GT. Spojeny budou ale hlavně se spalovacími jednotkami.
To všechno jsou věci, které se nikterak nevymykají tomu, co si dnes můžete na trhu pořídit. K 2008 nedostanete ani pohon 4x4, ani větší motor s vyšším výkonem a ani elektrická verze není něčím, co by umělo ohromit, zaujmout může leda vzhled či ona obří maska. Přesto nepochybujeme o tom, že tento vůz půjde skvěle na odbyt, protože taková je doba. Máte-li na něj zálusk, konvenční i elektrické varianty dorazí do prodeje ještě před koncem letošního roku. Živý debut lze čekat na autosalonu ve Frankfurtu, ceny budou nejspíše oznámeny někdy v té době.
Nový Peugeot 2008 dorazil s obří čelní maskou. Za ní se skrývají maloobjemové spalovací agregáty či elektromotor
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- König přestupuje do IDM včera 20:42
- Oliver König pojede IDM s Ducati včera 13:57
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
- 24 hodin Le Mans: Vítězství Suzuki 21.4.2024
- Nedělním vítězem Toprak před Bautistou a Gardnerem 21.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 6 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 7 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 9 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 10 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 23:22 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999