Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pininfarina H2 Speed: vodíkový sporťák jde do výroby, vznikne jen 10 kusů
30.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ženevský koncept se dočká realizace. Za 60 milionů korun nabídne 510 elektrických koní, jenž zvládnou stovku za 3,4 sekundy a maximálku 300 km/h.
Pokud v současné době potkáte na autosalonech odvážně střižené koncepty, navíc s pomalu až futuristickým pohonným ústrojím, můžete se víceméně vsadit, že nikdy nespatří montážní linky. Výjimkou z tohoto pravidla budiž prototyp supersportu Pininfarina H2 Speed, který debutoval letos na autosalonu v Ženevě. V té době sice asi nikdo netipoval, že se vodíkem poháněný koncept dostane do výroby, nicméně přesně takový je nakonec jeho osud.
Informaci pustil do světa Silvio Pietro Angori, který je šéfem italské karosárny, jenž od loňského roku spadá pod indický konglomerát Mahindra. Dle něj máme očekávat edici deseti exemplářů, z nichž každý vyjde přibližně na 2,5 milionu dolarů (cca 59,6 milionu korun). Pro Pininfarinu přitom tato série nebude představovat předraženou reklamu, na které karosárna netrhne ani cent, ale naopak výdělečný podnik.
Jedním z důvodů je i fakt, že H2 Speed bude postaveno na základech šasí prototypu LMP2 ze série Le Mans. Ve srovnání s tímto závoďákem však nová kreace zůstane u pohonného ústrojí, jímž se pyšnil koncept. Očekávat tedy můžeme pár elektromotorů produkujících 510 koní. Výkon zamíří na zadní nápravu, zrychlení z klidu na stovku zabere 3,4 sekundy a nejvyšší rychlost má činit 300 km/h.
Součástí kompletu je taktéž systém palivových článků se dvěma nádržemi vodíku, za kterým - stejně jako za oněmi elektromotory - stojí společnost GreenGT. Ta s karosárnou spolupracovala již na výrobě konceptu, nově pak chystá pojízdný prototyp. Ten bude k dispozici na počátku příštího roku, ryze produkční verze by ovšem měla dorazit až za dalších 12 či 14 měsíců.
Závěrem již jen zmíníme, že Angori tituluje H2 Speed jako tzv. gentlemanský závoďák, tedy auto sloužící pro kratochvíle bohatých. Jestli máme očekávat registrační značku nebo nikoli, není jasné, už s ohledem na šasí posvěcené certifikátem FIA bychom očekávali spíše druhou možnost. To ale beztak nemusí být konec příběhu, movitá klientela si případně ráda připlatí za konverzi na silniční provedení...
Pininfarina H2 Speed se nakonec dočká malosériové výroby, za takřka 60 milionů korun nabídne 510 elektrických koní, zrychlení z klidu na stovku za 3,4 sekundy a maximálku 300 km/h
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999