Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pininfarina H2 Speed: vodíkový sporťák jde do výroby, vznikne jen 10 kusů
30.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ženevský koncept se dočká realizace. Za 60 milionů korun nabídne 510 elektrických koní, jenž zvládnou stovku za 3,4 sekundy a maximálku 300 km/h.
Pokud v současné době potkáte na autosalonech odvážně střižené koncepty, navíc s pomalu až futuristickým pohonným ústrojím, můžete se víceméně vsadit, že nikdy nespatří montážní linky. Výjimkou z tohoto pravidla budiž prototyp supersportu Pininfarina H2 Speed, který debutoval letos na autosalonu v Ženevě. V té době sice asi nikdo netipoval, že se vodíkem poháněný koncept dostane do výroby, nicméně přesně takový je nakonec jeho osud.
Informaci pustil do světa Silvio Pietro Angori, který je šéfem italské karosárny, jenž od loňského roku spadá pod indický konglomerát Mahindra. Dle něj máme očekávat edici deseti exemplářů, z nichž každý vyjde přibližně na 2,5 milionu dolarů (cca 59,6 milionu korun). Pro Pininfarinu přitom tato série nebude představovat předraženou reklamu, na které karosárna netrhne ani cent, ale naopak výdělečný podnik.
Jedním z důvodů je i fakt, že H2 Speed bude postaveno na základech šasí prototypu LMP2 ze série Le Mans. Ve srovnání s tímto závoďákem však nová kreace zůstane u pohonného ústrojí, jímž se pyšnil koncept. Očekávat tedy můžeme pár elektromotorů produkujících 510 koní. Výkon zamíří na zadní nápravu, zrychlení z klidu na stovku zabere 3,4 sekundy a nejvyšší rychlost má činit 300 km/h.
Součástí kompletu je taktéž systém palivových článků se dvěma nádržemi vodíku, za kterým - stejně jako za oněmi elektromotory - stojí společnost GreenGT. Ta s karosárnou spolupracovala již na výrobě konceptu, nově pak chystá pojízdný prototyp. Ten bude k dispozici na počátku příštího roku, ryze produkční verze by ovšem měla dorazit až za dalších 12 či 14 měsíců.
Závěrem již jen zmíníme, že Angori tituluje H2 Speed jako tzv. gentlemanský závoďák, tedy auto sloužící pro kratochvíle bohatých. Jestli máme očekávat registrační značku nebo nikoli, není jasné, už s ohledem na šasí posvěcené certifikátem FIA bychom očekávali spíše druhou možnost. To ale beztak nemusí být konec příběhu, movitá klientela si případně ráda připlatí za konverzi na silniční provedení...
Pininfarina H2 Speed se nakonec dočká malosériové výroby, za takřka 60 milionů korun nabídne 510 elektrických koní, zrychlení z klidu na stovku za 3,4 sekundy a maximálku 300 km/h
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 3 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 5 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 6 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 8 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 20:39 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda