Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pininfarina ukázal svou luxusní Teslu, H600 má Model S překonat ve všem
7.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Luxusnější, silnější i praktičtější než Tesla má být tento vůz, vzniklý ze spolupráce Itálie a Hong Kongu. Má plynovou turbínu jako generátor.
Pininfarina se na letošním ženevském autosalonu docela činí - kromě okruhového Fittipaldi EF7 se můžeme podívat také na údajnou luxusní konkurenci Tesly Model S, nazvanou Pininfarina H600. Italská karosárna tenhle sedan vyvíjí spolu s Hybrid Kinetic Group, společností sídlící v Hong Kongu. To jsme se ostatně mohli dozvědět již při poodhalení modelu H600.
Na ploše výstaviště Palexpo se tenhle hybrid s hliníkovým šasi představuje v celé své kráse. Po technické stránce je tím hlavním pohonné ústrojí, které na kola umí poslat prý více než 800 elektrických koní. Nespoléhá ale jen na baterie, pod přední kapotou je plynová turbína, která pohání generátor, a tak funguje jako range extender - prodlužovač dojezdu. Celkem má tak dojezd vozu na jedno nabití baterií a natankování palivových nádrží podle měření NEDC činit až 1 000 km.
Poháněna jsou všechna kola a elektronika umí ovládat elektromotory tak, aby docílila efektu vektorování točivého momentu. Zrychlení na stovku má být 2,9 vteřiny a maximálka má dosahovat 250 km/h. Hmotností má H600 Teslu výrazně předčit - podle webu Pininfariny je váha prázdného auta 1 870 kilogramů.
Dočteme se tam také, že tento luxusní sportovní sedan je jeden z inovativních archetypů stvořených studiem Pininfarina a že se na H600 plně projevuje charakteristický designový jazyk této karosárny. Vůz má prý asertivní osobnost a elegantní projev, který je podtržen linkami, táhnoucími se od přídě kolem bočních oken po obou stranách vozu.
V interiéru je jasně patrné oddělení řidičova pracoviště a zóny pro spolujezdce; vlevo je patrná orientace na jízdu se spoustou ukazatelů a displejů, vpravo zase důraz na co nejlepší komfort. Podobně je tomu vzadu; dva cestující na zadní lavici mají k dispozici každý vlastní obrazovku. A pro všechny čtyři je tu zavazadelník o objemu 500 litrů.
Nutno dodat, elegance má H600 na rozdávání, jak zvenčí, tak i zevnitř. S prostorností interiéru jistě nebude problém a tím, jak skoro všechno působí dojmem, že to je zavěšené v prostoru, je velký prostor ještě podtržen. Proti sobě otvírané dveře jsou nádherné, ale bez B-sloupku se do případné výroby asi těžko dostanou, podobně jako sice krásné, ale potenciálně kluzké dřevěné pedály.
Interiér obecně bude asi muset být výrazně upraven, pokud chce Pininfarina ve spolupráci s Hybrid Kinetic Group pomýšlet na sériovou výrobu; např. netušíme, kde chtějí designéři uchovávat palivo pro turbínu, když pod zadními sedačkami je prostor na golfové bagy nebo místo, kam se zatoulá kelímek od kávy. Zvnějšku ale prosíme přidat chromovaná zpětná zrcátka a spustit výrobní linky. Takhle elegantní auto tu dlouho nebylo.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Takhle se H600 ukazuje na ženevském autosalonu
Oficiální sada obrázků a ilustrací odhalí víc
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 3 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 5 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 7 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Onboard videa 04.25. 19:03 - řidičBOB
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 18:40 - Brus
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda