Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pininfarina ukázal svou luxusní Teslu, H600 má Model S překonat ve všem
7.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Luxusnější, silnější i praktičtější než Tesla má být tento vůz, vzniklý ze spolupráce Itálie a Hong Kongu. Má plynovou turbínu jako generátor.
Pininfarina se na letošním ženevském autosalonu docela činí - kromě okruhového Fittipaldi EF7 se můžeme podívat také na údajnou luxusní konkurenci Tesly Model S, nazvanou Pininfarina H600. Italská karosárna tenhle sedan vyvíjí spolu s Hybrid Kinetic Group, společností sídlící v Hong Kongu. To jsme se ostatně mohli dozvědět již při poodhalení modelu H600.
Na ploše výstaviště Palexpo se tenhle hybrid s hliníkovým šasi představuje v celé své kráse. Po technické stránce je tím hlavním pohonné ústrojí, které na kola umí poslat prý více než 800 elektrických koní. Nespoléhá ale jen na baterie, pod přední kapotou je plynová turbína, která pohání generátor, a tak funguje jako range extender - prodlužovač dojezdu. Celkem má tak dojezd vozu na jedno nabití baterií a natankování palivových nádrží podle měření NEDC činit až 1 000 km.
Poháněna jsou všechna kola a elektronika umí ovládat elektromotory tak, aby docílila efektu vektorování točivého momentu. Zrychlení na stovku má být 2,9 vteřiny a maximálka má dosahovat 250 km/h. Hmotností má H600 Teslu výrazně předčit - podle webu Pininfariny je váha prázdného auta 1 870 kilogramů.
Dočteme se tam také, že tento luxusní sportovní sedan je jeden z inovativních archetypů stvořených studiem Pininfarina a že se na H600 plně projevuje charakteristický designový jazyk této karosárny. Vůz má prý asertivní osobnost a elegantní projev, který je podtržen linkami, táhnoucími se od přídě kolem bočních oken po obou stranách vozu.
V interiéru je jasně patrné oddělení řidičova pracoviště a zóny pro spolujezdce; vlevo je patrná orientace na jízdu se spoustou ukazatelů a displejů, vpravo zase důraz na co nejlepší komfort. Podobně je tomu vzadu; dva cestující na zadní lavici mají k dispozici každý vlastní obrazovku. A pro všechny čtyři je tu zavazadelník o objemu 500 litrů.
Nutno dodat, elegance má H600 na rozdávání, jak zvenčí, tak i zevnitř. S prostorností interiéru jistě nebude problém a tím, jak skoro všechno působí dojmem, že to je zavěšené v prostoru, je velký prostor ještě podtržen. Proti sobě otvírané dveře jsou nádherné, ale bez B-sloupku se do případné výroby asi těžko dostanou, podobně jako sice krásné, ale potenciálně kluzké dřevěné pedály.
Interiér obecně bude asi muset být výrazně upraven, pokud chce Pininfarina ve spolupráci s Hybrid Kinetic Group pomýšlet na sériovou výrobu; např. netušíme, kde chtějí designéři uchovávat palivo pro turbínu, když pod zadními sedačkami je prostor na golfové bagy nebo místo, kam se zatoulá kelímek od kávy. Zvnějšku ale prosíme přidat chromovaná zpětná zrcátka a spustit výrobní linky. Takhle elegantní auto tu dlouho nebylo.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Takhle se H600 ukazuje na ženevském autosalonu
Oficiální sada obrázků a ilustrací odhalí víc
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch