Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pininfarina ukázal svou luxusní Teslu, H600 má Model S překonat ve všem
7.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Luxusnější, silnější i praktičtější než Tesla má být tento vůz, vzniklý ze spolupráce Itálie a Hong Kongu. Má plynovou turbínu jako generátor.
Pininfarina se na letošním ženevském autosalonu docela činí - kromě okruhového Fittipaldi EF7 se můžeme podívat také na údajnou luxusní konkurenci Tesly Model S, nazvanou Pininfarina H600. Italská karosárna tenhle sedan vyvíjí spolu s Hybrid Kinetic Group, společností sídlící v Hong Kongu. To jsme se ostatně mohli dozvědět již při poodhalení modelu H600.
Na ploše výstaviště Palexpo se tenhle hybrid s hliníkovým šasi představuje v celé své kráse. Po technické stránce je tím hlavním pohonné ústrojí, které na kola umí poslat prý více než 800 elektrických koní. Nespoléhá ale jen na baterie, pod přední kapotou je plynová turbína, která pohání generátor, a tak funguje jako range extender - prodlužovač dojezdu. Celkem má tak dojezd vozu na jedno nabití baterií a natankování palivových nádrží podle měření NEDC činit až 1 000 km.
Poháněna jsou všechna kola a elektronika umí ovládat elektromotory tak, aby docílila efektu vektorování točivého momentu. Zrychlení na stovku má být 2,9 vteřiny a maximálka má dosahovat 250 km/h. Hmotností má H600 Teslu výrazně předčit - podle webu Pininfariny je váha prázdného auta 1 870 kilogramů.
Dočteme se tam také, že tento luxusní sportovní sedan je jeden z inovativních archetypů stvořených studiem Pininfarina a že se na H600 plně projevuje charakteristický designový jazyk této karosárny. Vůz má prý asertivní osobnost a elegantní projev, který je podtržen linkami, táhnoucími se od přídě kolem bočních oken po obou stranách vozu.
V interiéru je jasně patrné oddělení řidičova pracoviště a zóny pro spolujezdce; vlevo je patrná orientace na jízdu se spoustou ukazatelů a displejů, vpravo zase důraz na co nejlepší komfort. Podobně je tomu vzadu; dva cestující na zadní lavici mají k dispozici každý vlastní obrazovku. A pro všechny čtyři je tu zavazadelník o objemu 500 litrů.
Nutno dodat, elegance má H600 na rozdávání, jak zvenčí, tak i zevnitř. S prostorností interiéru jistě nebude problém a tím, jak skoro všechno působí dojmem, že to je zavěšené v prostoru, je velký prostor ještě podtržen. Proti sobě otvírané dveře jsou nádherné, ale bez B-sloupku se do případné výroby asi těžko dostanou, podobně jako sice krásné, ale potenciálně kluzké dřevěné pedály.
Interiér obecně bude asi muset být výrazně upraven, pokud chce Pininfarina ve spolupráci s Hybrid Kinetic Group pomýšlet na sériovou výrobu; např. netušíme, kde chtějí designéři uchovávat palivo pro turbínu, když pod zadními sedačkami je prostor na golfové bagy nebo místo, kam se zatoulá kelímek od kávy. Zvnějšku ale prosíme přidat chromovaná zpětná zrcátka a spustit výrobní linky. Takhle elegantní auto tu dlouho nebylo.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Takhle se H600 ukazuje na ženevském autosalonu
Oficiální sada obrázků a ilustrací odhalí víc
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva