Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se do extrémního obytného auta z armádního speciálu. A nečekejte luxus
14.9.2018 | Mirek Mazal
Prioritou mnoha obytných automobilů je komfort posádky. Na ten je myšleno i tady, ale až v druhé řadě. Ohromné terénní obytné vozidlo je připraveno především dojet kamkoli, za jakýchkoli podmínek.
Sloganem americké firmy Hunter Rmv je „Go Anywhere“, což se dá volně přeložit jako „Vydat se kamkoliv“. Zakladatelé firmy si potrpí na nezastavitelnost vyráběných obytných automobilů, výsledkem jsou obrovské karavany s terénními schopnostmi. Jsou jedny z největších na trhu, protože mají základ ve vojenských automobilech. Zdárným příkladem je extrémní Predator 6,6.
Název dravé šelmy se týká karavanu postaveného na základě lehkého armádního taktického automobilu používaného pro přepravu vojáků a nákladu přes drsné terény kdekoliv na světě. Firma se domnívá, že jejich Predator je jedním z nejuniverzálnějších expedičních vozidel současnosti a asi moc nepřehání.
Armádní vůz přestavěný na dům uvnitř přináší veškerou výbavu, který je možné očekávat od moderního obytňáku, jen v poněkud spartánštějším provedení, na luxus si u Hunteru nepotrpí. Vysoko nad zemí se vezou postele, jídelna, kuchyně, sprcha s toaletou a úložné prostory. Místo zbude i na pohodlný pohyb mezi jednotlivými sekcemi, vše se vešlo do stavby o celkových rozměrech 8,4 metru na délku, 4 metry na výšku, rozvor bývalého vojenského transportéru je 3,9 metru.
Zadní oddělení je místo pro přežití konce světa, přední část nabídne vzduchově odpruženou kabinu se dvěma sedadly a jedním místem na něčem, co připomíná hrb převodovky. Všichni sedí vysoko nad zemí, světlá výška od země přesahuje půl metru (konkrétně 56 centimetrů). Celková hmotnost off-roadového domku dosahuje 9,4 tuny. Predator se nebojí 40stupňových nájezdových úhlů vepředu i vzadu a ustojí boční náklon až 30 procent. Dokáže sjet svah o sklonu 60 procent anebo přebrodit řekou hlubokou 91 centimetrů, aniž by voda napáchala jakékoliv škody.
Vpřed celý kolos pohání přeplňovaný šestiválcový naftový motor Catepillar s objemem 6,6 litru a výkonu 168 kW (228 koní). Energie putuje na všechna kola přes sedmistupňovou automatickou převodovku, dostupná je i redukce. Základní model zvládá maximální rychlost 93 km/h a nejdále dojede cca 640 kilometrů, vylepšená varianta zvedá hodnoty na 113 km/h a dosah na dvakrát větší porci kilometrů. Standardní tažné zařízení dokáže odvézt náklad o celkové váze 4,7 tuny, za příplatek je vozidlo možné vybavit navijákem, extra nádrží na extra vodu a solárními panely.
Sklolaminátová karoserie s hliníkovou konstrukcí vyztuženou vrstvenou izolací a vylepšenou bezpečnostními skly poskytne komfort až pro pět nocležníků, kteří mají k službám vše, co by čekali v klasickém bytě. Nechybí tichý generátor elektrické energie, který se stará o funkčnost topení, klimatizace, lednice, mikrovlnné trouby, osvětlení LED diodami, pohání také audiosystém s venkovními reproduktory nebo boční výsuvný oddíl s jídelním koutem. Dražší provedení se solárními panely dokáže využít každý paprsek záření a nepotřebuje generovat elektriku jiným způsobem.
Cena základní verze začíná od 197 500 dolarů (4,3 milionu korun). Volitelné příplatky ještě ulehčí přežití, ale i první výbavový stupeň je dobrý základ zvládnout existenční pohromu někde bokem na klidném ostrově mimo civilizaci. Predator nezná hranice a může se vydat kamkoliv.
Predátor je bývalý vojenský taktický vůz doplněný o pohodlný příbytek. Výslekdem je obytňák k nezastavení
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 3 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 4 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 6 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda