Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se do extrémního obytného auta z armádního speciálu. A nečekejte luxus
14.9.2018 | Mirek Mazal
Prioritou mnoha obytných automobilů je komfort posádky. Na ten je myšleno i tady, ale až v druhé řadě. Ohromné terénní obytné vozidlo je připraveno především dojet kamkoli, za jakýchkoli podmínek.
Sloganem americké firmy Hunter Rmv je „Go Anywhere“, což se dá volně přeložit jako „Vydat se kamkoliv“. Zakladatelé firmy si potrpí na nezastavitelnost vyráběných obytných automobilů, výsledkem jsou obrovské karavany s terénními schopnostmi. Jsou jedny z největších na trhu, protože mají základ ve vojenských automobilech. Zdárným příkladem je extrémní Predator 6,6.
Název dravé šelmy se týká karavanu postaveného na základě lehkého armádního taktického automobilu používaného pro přepravu vojáků a nákladu přes drsné terény kdekoliv na světě. Firma se domnívá, že jejich Predator je jedním z nejuniverzálnějších expedičních vozidel současnosti a asi moc nepřehání.
Armádní vůz přestavěný na dům uvnitř přináší veškerou výbavu, který je možné očekávat od moderního obytňáku, jen v poněkud spartánštějším provedení, na luxus si u Hunteru nepotrpí. Vysoko nad zemí se vezou postele, jídelna, kuchyně, sprcha s toaletou a úložné prostory. Místo zbude i na pohodlný pohyb mezi jednotlivými sekcemi, vše se vešlo do stavby o celkových rozměrech 8,4 metru na délku, 4 metry na výšku, rozvor bývalého vojenského transportéru je 3,9 metru.
Zadní oddělení je místo pro přežití konce světa, přední část nabídne vzduchově odpruženou kabinu se dvěma sedadly a jedním místem na něčem, co připomíná hrb převodovky. Všichni sedí vysoko nad zemí, světlá výška od země přesahuje půl metru (konkrétně 56 centimetrů). Celková hmotnost off-roadového domku dosahuje 9,4 tuny. Predator se nebojí 40stupňových nájezdových úhlů vepředu i vzadu a ustojí boční náklon až 30 procent. Dokáže sjet svah o sklonu 60 procent anebo přebrodit řekou hlubokou 91 centimetrů, aniž by voda napáchala jakékoliv škody.
Vpřed celý kolos pohání přeplňovaný šestiválcový naftový motor Catepillar s objemem 6,6 litru a výkonu 168 kW (228 koní). Energie putuje na všechna kola přes sedmistupňovou automatickou převodovku, dostupná je i redukce. Základní model zvládá maximální rychlost 93 km/h a nejdále dojede cca 640 kilometrů, vylepšená varianta zvedá hodnoty na 113 km/h a dosah na dvakrát větší porci kilometrů. Standardní tažné zařízení dokáže odvézt náklad o celkové váze 4,7 tuny, za příplatek je vozidlo možné vybavit navijákem, extra nádrží na extra vodu a solárními panely.
Sklolaminátová karoserie s hliníkovou konstrukcí vyztuženou vrstvenou izolací a vylepšenou bezpečnostními skly poskytne komfort až pro pět nocležníků, kteří mají k službám vše, co by čekali v klasickém bytě. Nechybí tichý generátor elektrické energie, který se stará o funkčnost topení, klimatizace, lednice, mikrovlnné trouby, osvětlení LED diodami, pohání také audiosystém s venkovními reproduktory nebo boční výsuvný oddíl s jídelním koutem. Dražší provedení se solárními panely dokáže využít každý paprsek záření a nepotřebuje generovat elektriku jiným způsobem.
Cena základní verze začíná od 197 500 dolarů (4,3 milionu korun). Volitelné příplatky ještě ulehčí přežití, ale i první výbavový stupeň je dobrý základ zvládnout existenční pohromu někde bokem na klidném ostrově mimo civilizaci. Predator nezná hranice a může se vydat kamkoliv.
Predátor je bývalý vojenský taktický vůz doplněný o pohodlný příbytek. Výslekdem je obytňák k nezastavení
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 39 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 4 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22