Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se do extrémního obytného auta z armádního speciálu. A nečekejte luxus
14.9.2018 | Mirek Mazal
Prioritou mnoha obytných automobilů je komfort posádky. Na ten je myšleno i tady, ale až v druhé řadě. Ohromné terénní obytné vozidlo je připraveno především dojet kamkoli, za jakýchkoli podmínek.
Sloganem americké firmy Hunter Rmv je „Go Anywhere“, což se dá volně přeložit jako „Vydat se kamkoliv“. Zakladatelé firmy si potrpí na nezastavitelnost vyráběných obytných automobilů, výsledkem jsou obrovské karavany s terénními schopnostmi. Jsou jedny z největších na trhu, protože mají základ ve vojenských automobilech. Zdárným příkladem je extrémní Predator 6,6.
Název dravé šelmy se týká karavanu postaveného na základě lehkého armádního taktického automobilu používaného pro přepravu vojáků a nákladu přes drsné terény kdekoliv na světě. Firma se domnívá, že jejich Predator je jedním z nejuniverzálnějších expedičních vozidel současnosti a asi moc nepřehání.
Armádní vůz přestavěný na dům uvnitř přináší veškerou výbavu, který je možné očekávat od moderního obytňáku, jen v poněkud spartánštějším provedení, na luxus si u Hunteru nepotrpí. Vysoko nad zemí se vezou postele, jídelna, kuchyně, sprcha s toaletou a úložné prostory. Místo zbude i na pohodlný pohyb mezi jednotlivými sekcemi, vše se vešlo do stavby o celkových rozměrech 8,4 metru na délku, 4 metry na výšku, rozvor bývalého vojenského transportéru je 3,9 metru.
Zadní oddělení je místo pro přežití konce světa, přední část nabídne vzduchově odpruženou kabinu se dvěma sedadly a jedním místem na něčem, co připomíná hrb převodovky. Všichni sedí vysoko nad zemí, světlá výška od země přesahuje půl metru (konkrétně 56 centimetrů). Celková hmotnost off-roadového domku dosahuje 9,4 tuny. Predator se nebojí 40stupňových nájezdových úhlů vepředu i vzadu a ustojí boční náklon až 30 procent. Dokáže sjet svah o sklonu 60 procent anebo přebrodit řekou hlubokou 91 centimetrů, aniž by voda napáchala jakékoliv škody.
Vpřed celý kolos pohání přeplňovaný šestiválcový naftový motor Catepillar s objemem 6,6 litru a výkonu 168 kW (228 koní). Energie putuje na všechna kola přes sedmistupňovou automatickou převodovku, dostupná je i redukce. Základní model zvládá maximální rychlost 93 km/h a nejdále dojede cca 640 kilometrů, vylepšená varianta zvedá hodnoty na 113 km/h a dosah na dvakrát větší porci kilometrů. Standardní tažné zařízení dokáže odvézt náklad o celkové váze 4,7 tuny, za příplatek je vozidlo možné vybavit navijákem, extra nádrží na extra vodu a solárními panely.
Sklolaminátová karoserie s hliníkovou konstrukcí vyztuženou vrstvenou izolací a vylepšenou bezpečnostními skly poskytne komfort až pro pět nocležníků, kteří mají k službám vše, co by čekali v klasickém bytě. Nechybí tichý generátor elektrické energie, který se stará o funkčnost topení, klimatizace, lednice, mikrovlnné trouby, osvětlení LED diodami, pohání také audiosystém s venkovními reproduktory nebo boční výsuvný oddíl s jídelním koutem. Dražší provedení se solárními panely dokáže využít každý paprsek záření a nepotřebuje generovat elektriku jiným způsobem.
Cena základní verze začíná od 197 500 dolarů (4,3 milionu korun). Volitelné příplatky ještě ulehčí přežití, ale i první výbavový stupeň je dobrý základ zvládnout existenční pohromu někde bokem na klidném ostrově mimo civilizaci. Predator nezná hranice a může se vydat kamkoliv.
Predátor je bývalý vojenský taktický vůz doplněný o pohodlný příbytek. Výslekdem je obytňák k nezastavení
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
před hodinou - VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 2 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 4 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 5 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva