Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se do nové generace ruských náklaďáků. Prý jsou skoro jako Mercedesy
2.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rusové odhalení novinek zatím jen slibují, zřejmě někdo přímo z jejich továrny ale dostal ven záběry ukazující vše důležité. To hlavní se skrývá uvnitř.
Značku Kamaz jsme mohli připomenout vcelku nedávno v souvislosti s novým speciálem Arktika, který bude sloužit i jako mobilní stanice pro polárníky. Zatím však jde o hudbu vzdálenější budoucnosti, která navíc bude jen velmi okrajovým produktem. Prim budou ve výrobním programu i nadále hrát nákladní vozy, které firma produkuje od roku 1976. Zajímavé přitom je, že automboilka jede po celou dobu pomalu dle nezměněného receptu.
Neznamená to samozřejmě, že by Kamaz vyráběl jen jednu verzi nákladního vozu. Od zmíněného roku 1976 vznikla řada derivátů, z nichž některé byly čtyřkolkou, jiné šestikolkou. Kromě toho firma vyráběla i vozy osazené třemi nápravami, hnané z toho ale byly pouze dvě či dokonce jedna. Stejně tak dorazily v průběhu času také osmikolky a měnila se délka šasí nebo kabiny. Ta ale neustále spočívala nad pohonnou jednotkou.
První generace vozů vyráběná až do roku 2000 disponovala sníženou střechou či kulatými světlomety. Právě tyto prvky byly změněny u generace druhé, která přišla na svět v roce 1995 a je v produkci dodnes. Poznáte ji dle zvýšené nástavby i hranatých světel, kromě toho disponuje také novým nárazníkem. Stejným způsobem se ostatně změnila i generace třetí z roku 2004, která navíc přišla s hladkými stěnami kabiny pro zlepšení spaní.
Jsme u generace čtvrté, která se dočkala opravdu výrazné modernizace. Nová je celá přední část, včetně masky chladiče, nárazníku a světel. Dovnitř pro změnu dorazila plastová palubní deska s elektronickým přístrojovým štítem. Některé modely jsou osazeny americkými motory Cummins, které se v rámci spolupráce s touto firmou vyrábějí stejně jako náklaďáky v továrně Kamazu v městečku Naberežnyje Čelny.
Rok 2014 je spojen s generací pátou, která se pyšní kabinou převzatou od Mercedesu Axor. To neznamená, že by Rusové něco okopírovali, Daimler drží v Kamazu 11procentní podíl. Takřka rovnou polovinu má ovšem v majetku i nadále ruská federace skrze firmu Rostec, zbytek připadá na společnost Troika Dialog. Opomenout nesmíme i 4 % Evropské banky pro obnovu a rozvoj, která Kamaz svého času zachránila před bankrotem.
Zpět ale k samotným náklaďákům, respektive k jejich šesté generaci. Ta zatím zůstává oficiálně neodhalena a světu se zatím ukázala jen ve formě maskovaných prototypů. Vyvíjena je ve spolupráci s jihokorejskou firmou DMEC a odhalena by měla být až později v průběhu letošního roku. Kamaz zatím zkrátka na novou generaci jen láká, zřejmě někomu z továrny se ale podařilo vynést ven fotky jednoho z hotových aut a vystavit je na internet.
Dočkat bychom se měli v prvé řadě zcela nové kabiny, o které Kamaz říká, že se ještě více přiblíží moderním nákladním Mercedesům. Vidíme jinou palubku, volant, řadicí páku, čalounění dveřních panelů či schránku mezi sedadly. Dorazit by měla i vylepšená klimatizace a spousta elektroniky, kterou byste možná u ruského náklaďáku nečekali.
Zvenčí pro změnu dojde na nové nárazníky či příchod větších světel, která budou disponovat i LEDkami pro denní svícení. Dorazit mají také větší a hlavně vyhřívaná venkovní zpětná zrcátka, která bude možné nastavovat elektronicky. Kamaz tedy zřejmě definitivně vstupuje do 21. století, ačkoliv to na první pohled není moc znát - dle prvních fotek se totiž vůz zvenčí od dosavadního provedení liší jen v detailech.
Kamaz chystá výraznou modernizaci svého náklaďáku. Ten sice stále pořád podobně jako v 80. letech, konečně však dostal i hračičky z 21. století
Zdroj: Avtospravochnaya
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 3 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 19 minutami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před hodinou - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 3 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 4 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva