Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se, jak teď Škoda prodává auta. Připomíná to trochu jiné služby
5.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škodu bychom označili za konzervativní značku, kterou bude vyhledávat spíše konzervativní klientela. Úspěch nového způsobu prodeje o tom ale nesvědčí.
Britský trh je pro mladoboleslavskou automobilku jeden z nejdůležitějších. Není proto divu, že právě zde Škoda v prvé řadě zkouší nový způsob prodeje svých aut - prostřednictvím digitálního showroomu. Ten je popisován jako jednosměrné volání přes Skype, kdy návštěvníkům webové stránky britského zastoupení značky stačí pouhé stisknutí tlačítka. S jeho pomocí si vyžádají zpětný videohovor, během nějž jim tzv. produktový průvodce za pomoci statických kamer a kamery mobilního telefonu představí vyžádaný vůz jak si jen potenciální zákazník poručí.
To způsobuje poněkud úsměvné konotace, Škoda to ale myslí vážně. Zatím tedy takto nabízí jen Kodiaq a faceliftovanou Octavii, které si zájemci mohou na dálku prohlédnout každý den v době od 10:30 do 21:30. Průvodce je přitom provede nejen skrze různé detaily exteriéru a interiéru, ale zároveň také - nebude-li klient proti - zabrousí také na téma prvků Simply Clever. Odprezentován může být taktéž zavazadlový prostor, k jehož naplnění taktéž dojde před objektivy kamer. A na konci hovoru se produktový průvodce zeptá, zda vám má sjednat schůzku s nejbližším prodejcem.
Z výše zmíněného jasně vyplývá, že prozatím skrze tuto službu nelze objednat vůz online, jak to nabízí konkurence třeba od Hyundai. Místo toho zde máme pouze asistenční službu, která má dle britského zastoupení napomoci zejména těm zákazníkům, kteří nemají čas na prozkoumání vysněného vozu přes den, ale pouze ve večerních a nočních hodinách. Tím se nám ostatně vysvětluje otevírací doba digitálního showroomu.
Britské zastoupení službu spustilo 6. dubna, přičemž od té doby ji využilo 184 lidí. Průměrná délka jedné virtuální prohlídky zabere zhruba 15 až 20 minut, nejdelší pak trvala 1 hodinu a 6 minut. Výše zmiňované číslo nezní moc přesvědčivě, jenže z tohoto počtu zájemců skončilo 71 u koupě vozu. Digitální showroom má tedy 39procentní úspěšnost, pročež se dá počítat s rozvojem celého projektu, který má nyní své limity.
Důvodem je zejména stísněnost studia, do nějž se vejdou pouze tři vozy (aktuálně zde trůní dva exempláře Škody Kodiaq a jedna Octavia Combi). Naráz lze tedy obsloužit maximálně tři zákazníky, ostatní si při obsazené lince mohou domluvit přesný termín, kdy se jim systém ozve zpátky. Manažer projektu Jonathan Harris proto doufá, že již brzdy dojde k rozšíření virtuálního showroomu, který by ukázal celou nabídku značky.
My se můžeme ptát na dvě otázky, přičemž ta první je víceméně logická - tedy zda dojde k expanzi projektu také mimo britské hranice? Ve druhém sledu nás pak zajímá, jestli Škoda zajde ještě dále a v závěru virtuální prohlídky vozu umožní i jeho koupi přes internet. Odpovědi na to zatím neznáme, nicméně minimálně ve druhém případě se dá očekávat pozitivní vývoj - automobilka nemá důvod hnát vás k dealerovi, je to pro ni akorát dražší...
Škoda spustila virtuální showroom, prozatím ve Velké Británii. A je to pozoruhodná věc, však se podívejte sami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 2 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 3 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 4 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 6 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 18:17 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis