Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se, jak vypadá nový Peugeot 508 v úplném základu. Je to smutný pohled
9.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že základní verze jakéhokoli modelu auta nikdy nemůže vypadat tak dobře, jako ta špičkově vybavená, je jasné. Jde ale o to, kam výrobce zajde.
Na počátku letošního roku Peugeot odhalil svou novou vlajkovou loď, další generaci modelu 508. Automobilka jej na oficiálních fotkách logicky zvěčnila pouze s nejlepší možnou výbavou a v podobném provedení vyrobila i všechny první prezentační exempláře. To je běžná praktika všech výrobců, nikoliv pouze Francouzů, pozdější odhalení skromnějších specifikací pak ale může skýtat nepříjemná překvapení.
Pokud jde o luxusnější zboží, automobilky si obvykle dávají pozor na to, aby se vyhnuly použití lacině vyhlížejících prvků, protože se to jen zbytečně stane terčem kritiky a zákazníků volících taková provedení je relativně málo. Peugeot se přesto k takovým nepřidal. Nyní si díky zahraničním konfigurátorům můžeme prohlédnout, co to znamená „oholená” nová 508 a pěkný pohled to vážně není.
Základní provedení vozu totiž zcela postrádá dominantní designový prvek vozu, diody pro denní svícení zasazené do předního nárazníku, které mají evokovat lví drápy. U základní verze zkrátka nic takového není a existující prostor pro LEDky je zaplněný laciným plastem. Menší LED se přesunuly do krajních partií hlavních světel a odlišná je i grafika koncových lamp.
Přesně tuto podobu nám ukázal konkrétně německý konfigurátor, ten český zatím ještě spuštěn nebyl. Dá se ovšem předpokládat, že počítat můžeme s prakticky stejnou specifikací už proto, že tuzemské zastoupení musí stlačit startovní cenu o poznání níže než na německých 31 250 Eur (cca 808 650 Kč). Za takovou částku by totiž vůz byl na našem trhu zcela neprodejný, tedy v případě oné základní výbavy.
V Německu lze za danou sumu počítat s šedým lakem, za jakýkoliv jiný odstín musíte připlácet (nejlevnější bílá vychází na 250 Eur/6 500 Kč). Nechybí ani 16palcová litá kola, kdy ta přední zásobuje 130 koňmi turbodiesel 1,5 BlueHDi spárovaný se šestistupňovým manuálem. Pokud byste přitom zatoužili po osmistupňovém automatu či benzinové verzi, je třeba připlatit alespoň 60 000 Kč.
S čím lze dále počítat? Jakkoliv zvenčí či po technické stránce tu nemáme zrovna lva, který sežere, nač pohlédne, vnitřní výbava je na poměry základního modelu slušná. Nechybí 12,3palcový digitální přístrojový štít, 8palcová středová obrazovka, audio systém s rozhráním Bluetooth, dvouzónová klimatizace, černé látkové čalounění či zadní sedadla dělená v poměru 40:60.
Tím výčet překvapivě nekončí, opomenout nesmíme především volič jízdních režimů s módy Eco, Normal a Sport. Rozsáhlý je pak i výčet bezpečnostních prvků, ve kterém figurují autonomní brzdy, monitoring jízdních pruhů či detekce dopravního značení. Zmínit můžeme i asistent rozjezdu do kopce, tempomat či monitoring tlaku v pneumatikách a zadní parkovací senzory.
Jak je tedy patrné, nový Peugeot 508 toho nabízí v základu docela dost, alespoň na onom německém trhu. Absence diod vpředu a vzadu je ale jen o to méně pochopitelná - kolik taková věc může stát? A kolik lidí přitom může odradit?
Nový Peugeot 508 nevypadá zvenčí v základu zrovna přitažlivě, uvnitř se ale může pochlubit slušnou základní výbavou. Tedy tak je tomu na německém trhu, český konfigurátor ještě spuštěn nebyl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva