Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se na fotky z předáních prvních 30 Tesel Model 3, ukazují dosud neviděné
30.7.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tesla včera nejen detailně představila nový Model 3, předala i prvních 30 aut zákazníkům. Podívejte se na ně, jejich detaily nebo třeba i online konfigurátor.
Právě uběhlo přesně 24 hodin od chvíle, kdy jsme vám mohli poprvé do detailu představit Teslu Model 3. Automobilka podle očekávání odhalila její podrobné technické i cenové specifikace v momentě, kdy slavnostně předala prvních 30 aut vybraným zákazníkům. Že to nebude jen tak někdo, šlo očekávat, teď už víme, kdo to byl - zaměstnanci firmy a jejich rodiny. Mezi nimi pak figuroval i Steve Jurvetson, člen rady ředitelů firmy, který převzal bílou Teslu Model 3 číslo 5 spolu se svou partnerkou Genevieve Lydstone.
Zejména díky němu se můžeme podívat, jak to na celé akci vypadalo i na nové detaily sériové trojky. Je pochopitelné, že Tesla si dala záležet, aby první předané exempláře byly dokonalé, takže nehledejte žádné zjevné chyby, nejsou tu. Na pozoruhodné detaily ale narazíte - nejen z vnějších částí jako je přední světlo, řešení místa pro dobíjení, kola či jedné z kamer, ale i interiéru a palubního systému. S tím si, minimálně v případě auta pro Jurvetsona, lidé z Tesly opravdu vyhráli.
Posbírat jsme mohli i první reakce na představení vozu, které jsou především dvojího typu - jednak nadšené z toho, co vůz nabízí, neboť dynamika, dojezd i výbava vypadají dosti zajímavě. Ještě častěji se ale diskuze točí kolem ceny a zejména pak vysokých cen příplatků, které posouvají částky potřebné na pořízení rozumného Model 3 o hodně výše než nad očekávaných 35 tisíc dolarů (777 tisíc Kč).
Samozřejmě, BMW 340i také stojí více než 316i a v reklamách svítí částka potřebná na druhou jmenovanou verzi. Jenže to jsou v podstatě dvě úplně jiná auta, u Model 3 se hodně připlácí spíše za to, co leckdo očekával v základu a co jednu verzi od druhé zase tak daleko neposouvá. Stačí chtít jakýkoli jiný lak než černý (za příplatek je jakákoli „barevná barva”), cokoli z dodatečné výbavy v interiéru (protože koupit lze všechno nebo nic), Autopilot (protože co by to bylo za Teslu bez něj) a lepší akumulátor (protože ten základní je opravdu malý) a rázem jste o 23 tisíc dolarů výše, tedy na 58 tisících dolarů (1,29 milionu Kč) pořád bez daní a dalších poplatků. To jsou dvě třetiny základní ceny, tolik se za více či méně nezbytné prvky nepřiplácí ani u Němců. A máte pořád „jen” verzi se zadním pohonem a stovkou pod 6 sekund.
Že to tak je, ukazují i obrázky z konfigurátoru, který je zatím k dispozici jen „zvaným”, tedy těm, kteří si vůz dříve rezervovali. Těm také nyní aplikace Tesly ukáže, kdy by jejich vůz mohl být dodán na základě toho, kdy si jej rezervovali a zda jsou zákazníky či zaměstnanci Tesly. Ti mají přednost, na rozdíl třeba od Ferrari. Aplikace prý zatím není zcela přesná a ukazuje při různých příležitostech různá data, ale lepší než nic, na což si dosud zájemci stěžovali.
Podívejte se na to všechno a podělte se o svůj pohled na věc. My jen dodáme, že na cestě jsou další verze Model 3, zejména pak ty s pohonem všech kol, které dále zlepší dynamiku. To už je ale hudba vzdálenější budoucnosti, ostatně v případě prvních dodávek letos či v příštím roce se pořád bavíme jen o USA či nanejvýš Kanadě - na Evropu či zbytek světa vůbec řada dříve jak v roce 2019 nepřijde...
Fotky z předání prvních Tesel Model 3 a chvil po něm ukazují dosud neviděné detaily
Registrovaní zájemci o Model 3 už si mohou vůz nakonfigurovat a dozvědět se, kdy by jej přibližně mohli dostat. Všimněte si nevratného poplatku 2 500 dolarů za rezervaci
Zdroje: Steve Jurvetson, Electrek, InsideEVs
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před hodinou - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 4 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 6 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 11:59 - PepaSFI
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry