Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prohlédněte si nejnovější ruský náklaďák. Zemi svého původu hrdě dává najevo
24.10.2018 | Mirek Mazal
V Rusku mají rádi všechno velké, a tak i jeden z tamních velkých náklaďáků vypadá díky svému pojetí ještě mohutněji. Nyní se představil ve své inovované verzi s novým pohonem.
V Rusku si potrpí na těžké terénní náklaďáky, jejichž akceschopnost neomezí rozmary počasí nebo náročný terén. Složité podmínky v širé Rusi nejsou ničím výjimečným, a tak se tamní automobilky v průběhu času naučily vyrábět adekvátní dopravní prostředky, které ve zbytku světa nezřídka nemají obdoby. A v Čeljabinské oblasti ve městě Miass vymysleli další do party mohutných strojů, jejichž původ uhádnete na první pokus.
Jde o produkt skupiny GAZ, do které spadá i výrobce náklaďáků značky Ural. Jeho model Next se vyrábí už od roku 2015, teď ale prošel modernizací, a to je dobrý důvod podívat se mu znovu pořádně na zoubek. Nákladní automobil je pozoruhodný už svým původem - skládá se z kabiny vyráběné za branami fabriky GAZ v Nižném Novgorodu, plechové výlisky dílů přicházejí až z Číny od společnosti Komatsu a motory v dosavadních variantách 176 až 229 kW (239 až 311 koní) vznikají v JaMZ (Jaroslavský motorový závod).
Původně byly k dispozici dvě verze Nextu - třínápravový a dvounápravový. Model se třemi nápravami slouží obvykle jako základ různým komplikovaným nástavbám. Vedle standardní konstrukce plošiny se dalo zajistit sklápěcí rampu, jeřáb, nákladní korbu nebo uspořádání pro přepravu lidí v nerovném terénu.
Tato varianta zůstává v nabídce, Ural ale nyní světu v rámci modernizace představil schopnější náhradu dvounápravové verze zaměřenou spíše na silniční provoz s konfigurací pohonu 6x4. Dosud byly tři nápravy automaticky spojeny s „terénním” pohonem všech kol, prezentovaná novinka si poradí jen se dvěma hnanými osami z celkových třech. Ural Next 6x4 bude vyráběn v řadě specifických variant, z nichž některé můžete vidět na snímcích níže - od nákladních jeřábů a cisteren až po popelářská auta.
Nenechte se ale zmást poněkud „krotší” technikou, Ural je i v nejnovějším provedení pořádný mastodont dávající okolí už svým vzhledem najevo, že se hned tak něčeho nezalekne. V nejschopnějších verzích je jeho rozměrná maska chladiče s obřím logem usazena vysoko nad zemí nad neméně mohutným nárazníkem, který musí být „dvouřadý”, aby byl vůbec schopen efektivně sloužit svému účelu. Až agresivní vzezření pak dotváří i přední trojitá světla Hella instalovaná právě do předního nárazníku.
Podvozek stroje si vzala na starost čínská společnost Hande. Křížení náprav a mezinápravový zámky diferenciálů usnadňují pohyb vozu v náročných podmínkách. Konstrukce přední nápravy umožňuje dosáhnout malého poloměru otáčení, což má za následek - vzhledem k rozměrům tohoto monstra - vynikající manévrovatelnost.
Inovované Uraly Next jsou vybaveny řadovými dieselovými motory YMZ-536 (pro sklápěč) a YaMZ-653 (pro tahač). Oba motory mají objem 6,65 litru, první vyvine 325 koní (239 kW) a 1 375 Nm, druhý umí 426 koní a 2 000 Nm. Základní model má standardně 9stupňovou manuální převodovkou ZF 9S 1515, výkonnějším agregátům sekunduje 16stupňová manuální převodovka ZF 16 S2225.
Vylepšený způsob změny rychlostních stupňů údajně posunulo výše kvalitu řazení, snížilo hluk a vibrace v kabině. Řadicí páka je malá a nachází se ve spodní části středové konzoly. Nejnižší řada výbavy obsahuje tempomat, centrální zamykání, elektrická okna, vyhřívané čelní sklo a vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelný multifunkční volant, a také palubní počítač s audiosystémem. Interiér tahače obsahuje také lůžko se samostatnými nástupními dveřmi.
Uraly jsou pochopitelně nabízeny primárně v Rusku, značka má ale zastoupení i v České republice. Zda a případně kdy či za kolik se inovovaný Next objeví ve zdejším prodeji, v tuto chvíli nemáme zprávy.
Ural Next se vyrábí na jihu Ruska od roku 2015. Inovované provedení vylepšilo řadu drobností a do nabídky přiválo třínápravovou variantu s pohonem 6x4 mířící především na zpevněné cesty
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 53 minutami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch