Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se na nová čínská SUV pro Evropu. Špatně nevypadají, co dál?
14.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vstup Qorosu na Starý kontinent přes Slovensko kdysi skončil fiaskem, firma tuto značku vlastnící to ale zkouší znovu. Ve Frankfurtu předvedla hned dvě novinky.
Automobilce Chery se prozatím daří jen na domácím, čínském trhu. Před pár lety pokusila o průlom v Evropě a jako emisara vyslala značku Qoros. Vozy tohoto výrobce patřily mezi to nejpovedenější, co sem Čína dodala, v hodnocení Euro NCAP dokonce překonaly zavedené značky, vysoké ceny a nedůvěra v neznámou čínskou značku ale způsobily, že celý tento pokus skončil velkým fiaskem.
Chery se proto rozhodlo, že zkusí Evropu dobýt znovu, tentokráte za pomoci značky Exeed. Ta byla založena právě kvůli expanzi, přičemž Číňané ji představili přímo ve Frankfurtu rovnou s SUV TX, které bude jejich první novinkou v evropském prodeji. Šéf automobilky Chery Dr. Anning Chen během tiskové konference uvedl, že „všechna naše auta určená pro evropské trhy dostanou vrcholnou úroveň konektivity, prostorný interiér a bude je zábavné řídit i možné personalizovat“.
Exceed TX přitom kvůli konkurenceschopnosti dostalo zcela novou platformu, již budou užívat i další vozy pro Starý kontinent. Vyvinuta byla s ohledem na možnost zástavby elektrifikovaného ústrojí, dočkat bychom se tedy měli nejen ryzích elektromobilů, ale také hybridů a plug-in hybridů. Právě do posledně zmíněné skupiny TX patří, jeho pohon má na starosti 1,5litrový motor se 150 koňmi spárovaný s elektrickou jednotkou produkující dalších 115 koní.
Výkon soustavy míří na všechna čtyři kola skrze sedmistupňovou automatickou převodovku. Z klidu na stovku zrychlí za 6 sekund a nejvyšší rychlost má 200 km/h. Mimo to je Exceed TX schopen ujet až 70 kilometrů čistě na elektřinu, maximálka je však v takové chvíli omezena na 120 km/h. Dobití baterií v běžné domácí zásuvce má zabrat čtyři hodiny, při využití rychlodobíjecí stanice ale bude 80 procent zatím nespecifikované kapacity k dispozici již za 30 minut.
Evropským trhům bylo přizpůsobeno naprosto vše, tedy nejen samotná koncepce hnacího ústrojí, ale také jednotliví dodavatele. Pohon všech kol byl tedy vyvinut ve spolupráci s firmami Dana a BorgWarner, zmíněný automat (i šestistupňový manuál) pak měl na starosti Getrag, Continental přišel s elektrickou architekturou a Bosch se postaral o dodávku multimediálního systému spárovaného s desetipalcovým displejem i přístrojového štítu, jehož součástí bude displej sedmipalcový.
Jsme tedy zvědavi, zda se nová značka spadající pod Chery dočká úspěchu. Odpovědi se ale nejspíše hned tak nedočkáme, model TX je prozatím pouze v předprodukční formě. Firma navíc nemá vybudovanou dealerskou síť, proto Chen uvedl, že prezentace ve Frankfurtu má spíše vzbudit povědomí o novém výrobci a především jeho připravenosti na náročnou klientelu i emisní regule, jež budou od konce dekády zase o kus přísnější.
Kromě již takřka sériového SUV se ve Frankfurtu ukázal také koncept Tiggo Coupe. I ten se dočká produkčního modelu, jenž bude zaměřen na evropské trhy, i v jeho případě lze tedy počítat s elektrifikovaným ústrojím. Nicméně než se sériové provedení ukáže v showroomech, zabere to daleko více času než v případě modelu TX.
Čínská automobilka Chery představila ve Frankfurtu nově založenou značku Exceed i její prvotinu, SUV s názvem TX
Mimo to se ukázal také koncept Tiggo Coupe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 3 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
18.3.2024 - Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024 - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.18. 12:19 - M.Z.
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 12:02 - denis
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 11:26 - jerry
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB