Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se na nové Subaru XV. To nejzajímavější ale neuvidíte
7.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nová generace XV je lepší hlavně pod slupkou. Silnější, úspornější a lehčí dvoulitrový boxer spolupracuje s vylepšenou převodovkou CVT.
Japonská automobilka Subaru dopřála svému crossoveru XV tolik potřebné omlazení. Představí ho na letošním ženevském autosalonu jako vůz pro modelový rok 2018. Ač je to pro značku z Japonska nezvyklé, po pěti letech výroby XV ve stávající formě je tohle první modernizace tohoto modelu.
A je to modernizace opravdu velká. XV sice vypadá skoro stejně jako dosud, ale stojí na nové platformě nazvané Subaru Global. Jedním z jejích hlavních přínosů je zvýšení tuhosti o 70 % ve srovnání se stávajícím provedením. Vůz je také o něco širší a o 5 mm nižší, ale světlá výška 220 mm zůstává beze změny.
Vidíme novou designovou filozofii, nazvanou u Subaru „Dynamic x Solid”. Jsou tu nová světla, která nápadně připomínají ta na WRX a STI, a také nová maska chladiče. I zadní světla jsou nová, spolu s designem pátých dveří. Vidíme křidélka po stranách zadního okna, poplatná snaze o snížení odporu vzduchu, ale jinak design zádě zlepšením moc není, na rozdíl od přídě.
Interiér dostal nový středový displej s úhlopříčkou 8 palců a má prý působit luxusněji; fotografii bohužel zatím nemáme. Kabinou se má táhnout oranžové prošívání a prý tu je i nový volant, který má zlepšit dojem z řízení. Tomu byl zkrácen převod ze 14:1 na 13:1. Novinkou je také elektronická parkovací brzda. Jak interiér vypadá, si však ještě budeme muset počkat.
Víme však, co je pod kapotou - výrazně inovovaný dvoulitrový boxer s přímým vstřikováním paliva. Údajně je více než 80 % jeho dílů nových oproti motoru v dosavadním XV. Je lehčí o 12 kg a silnější, nabídne 156 koní a 196 Nm. Prý má být i úspornější, ale čísla katalogové spotřeby zatím zatím zveřejněna nebyla.
Je standardně spojen s bezestupňovou převodovkou Lineartronic, která byla odlehčena o 7,8 kg a má širší rozsah převodových poměrů - 7,03 místo dosavadních 6,28. Nabízí také „manuální” režim, při kterém si řidič může vybírat ze sedmi virtuálních stupňů. Podařilo se prý také výrazně snížit vibrace motoru i převodovky.
Samozřejmostí je pohon všech kol Symmetrical AWD, který má u nového XV režim nazvaný X-Mode. Ten má zlepšit průchodnost vozu po špatných površích a stabilitu na kluzkých místech. Ovládá motor, čtyřkolku i brzdy. Součástí je i asistent pro sjíždění prudkých kopců.
Standardní výbavou bude systém EyeSight, tedy balíček jízdních asistentů, zahrnující adaptivní tempomat, hlídače jízdních pruhů a autonomní brzdění v případě hrozící nehody. Jsou tu i automatická dálková světla a natáčení světlometů v zatáčkách či na křižovatkách a k mání bude i systém Subaru Rear Vehicle Detection, jehož součástí je hlídač mrtvých úhlů, asistent změny jízdních pruhů a asistent couvání.
Kromě toho do příplatků přibudou také nová kola, která vidíme na fotkách, a dva pastelové laky - šedá Cool Khaki a oranžová Sunshine. „Oba odstíny zvýrazňují matně černé obložení a podtrhují aktivní a funkční image Subaru XV,” píše o nich tisková zpráva. Víc toho zatím nevíme, počkejme si zejména na pořádnou fotosadu. A informaci, kdy a s jakým ceníkem se vůz dostane do prodeje.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Na živých fotkách si nové Subaru XV můžete prohlédnout do posledního detailu
Fotek nového XV vypustilo Subaru opravdu málo
Zdroj: Subaru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024 - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
28.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB