Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se na první pořádné záběry interiéru Putinovy limuzíny, umí ohromit
23.8.2018 | Petr Prokopec
Jde o kratší verzi, která bude v rámci prezidentské kolony užívána spíše jako doprovodné auto. O to více překvapí, co Rusové byli schopni během pár let stvořit z čistého listu papíru.
Moskevský autosalon se kvapem blíží, své brány bude otevírat již za týden. Není tedy překvapivé, že na světlo světa lezou novinky, které budou v ruské metropoli debutovat. Prohlédnout jsme si tedy mohli interiéry Lady Vesta Sport a faceliftované Lady Granta, což jsou vozy, které by měly zaujmout „spodních deset milionů“. Pro „horních deset tisíc“, nebo zpočátku spíše „horních deset“ je naopak určen sedan Aurus Senat, který vznikl v rámci projektu Kortež primárně pro Vladimíra Putina jeho „družinu”.
Dílo institutu NAMI vstoupilo ve známost právě hlavně v souvislosti s inaugurací staronového ruského prezidenta, který jako jediný bude mít k dispozici prodlouženou limuzínu. Kromě ní ovšem jsou ovšem součástí projektu také MPV a SUV. Po nich přitom budou moci sáhnout i další zákazníci , což ostatně platí také kratší verzi sedanu. S ohledem na pořizovací cenu se ale rekrutovat budou z těch nejbohatších.
Aurus Senat bude startovat na deseti milionech rublů (cca 3,35 milionu korun), což by mnohý mohl považovat za přemrštěnou sumu. A to i přes skutečnost, že sedan dostal do vínku motor s kořeny u Porsche. Konkrétně jde o 4,4litrový osmiválec biturbo, který na všechna čtyři kola posílá skrze devítistupňový automat 600 koní a 880 Nm. S jejich produkcí přitom napomáhá elektromotor.
Nicméně nově odhalené, vůbec první pořádné pohledy do interiéru naznačují, že Rusové se po stránce cenové drží vlastně vcelku při zemi. Senat totiž dostane do vínku digitální přístrojový štít, se kterým spáruje rozměrný středový displej. Tlačítek bude v kabině poskrovnu, a tak celý interiér působí až překvapivě noblesně. Jediným rušivým prvkem se zdá být volič automatu trčící ze středového tunelu.
I přes tuto pihu na kráse je ale třeba dodat, že pokud bychom vám neřekli, k jaké značce se nové snímky vážou, ruský Aurus by nikdo netipoval. Spíše se zdá, jako kdyby šlo o novou limuzínu japonské či americké provenience, jasně patrný je také vliv Mercedesu. I proto Rusové nemohou očekávat cenu za vrcholnou kreativitu, přesto je to pozitivní hodnocení na auto, které začalo vznikat teprve před pár léty.
Z fotek se zdá, že slícování je na nejlepší úrovni, stejně jako použité materiály. Mezi ně patří kořenové dřevo či kůže pocházející z ruských chovů. Nechybí pak ani metalické či skleněné dekory, stejně jako analogové hodiny, které jsou pro luxusní sedany (nejen z Ruska) poznávacím znamením. Zaručeno pak má být i maximální pohodlí vpředu a vzadu. Právě dozadu zatím bohužel nevidíme, vepředu ale krátká i dlouhá (tedy ta Putinova) verze Senatu vypadají totožně.
Tím nám informační studna vysychá, pročež jen dodáme, že značka Aurus ročně chce prodat zhruba 200 až 300 kusů sedanu Senat. Nezájmu zákazníků se přitom nebojí, spíše počítá s poptávkou převyšující výrobu. Klienty přitom hodlá odlákat hlavně od Maybachu, neboť jak dodává vedení, není prý důvod, proč kupovat třídu S za cenu Rolls-Royce. Ve srovnání s těmito vozy bude novinka stát skoro drobné.
Při pohledu na nově odhalené snímky interiéru se Aurus Senat rázem nejeví být tak drahý
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva