Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Poláci získali fotky interiéru nového Audi Q3. Je úplně jiný než u ostatních novinek
11.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Překvapivé řešení odhalily snímky jen částečně maskovaného interiéru nové Q3 od Audi. Zatímco poslední novinky sází jen na dotykové displeje, menší SUV se drží zkrátka.
Stávající Audi Q3 přišlo na svět již v roce 2011. Je jisté, že pokud by nevypukla kauza Dieselgate, koncern VW by přišel s novou generací již před dvěma lety, nejpozději pak loni. Nicméně plánované pětileté životní cykly jsou teď u Němců minulostí, místo toho se najelo na úsporné programy a tedy v případě mnoha modelů i na několikeré modernizace.
Jelikož SUV jsou ale momentálně ve středu zájmu zákazníků a Q3 v porovnání s konkurencí je již opravdu zastaralé, dorazí velmi pravděpodobně na podzim do Paříže druhá generace. Ta se již zbaví architektury PQ35 a místo toho přepřáhne na modulární MQB, s níž by měla narůst o 60 milimetrů do délky, o 50 mm do šířky a o 50 mm v rámci rozvoru.
Výsledkem těchto změn nebude jen prostornější kabina a zavazadelník, ale rovněž nižší hmotnost. I když tu částečně budou negovat verze s plug-in hybridním nebo ryze elektrickým ústrojím. Očekávat je ale můžeme až ve druhém sledu, v první vlně dorazí velmi pravděpodobně jen čtyřválcové motory, a sice o 1,5litrovém a dvoulitrovém objemu. Chybět pak nejspíše nebude ani 2,0 TDI.
Stejně jako nyní by nabídku mělo uzavřít provedení RS Q3, které se opětovně pochlubí 2,5litrovým pětiválcem. Půjde samozřejmě již o jeho novější provedení, které by mělo dávat minimálně 400 koní. Pokud si přitom uvědomíme, že u minulé generace bylo třeba vyčkat na vrchol více než rok, lze očekávat, že s podobnou strategií vyrukuje německá automobilka i tentokrát.
Toliko k technice, nyní se pojďme podívat na design. Zde se dočkáme spíše evoluce než revoluce, což u koncernu není neobvyklé. Dominantou bude výrazná čelní maska s vertikálními lamelami, se kterou dorazí klenuté přední i zadní blatníky. Ty se evidentně začínají u Audi stávat tradičním prvkem, stejně jako ona Singleframe nebo světlomety užívající diody vpředu i vzadu.
Co je ovšem nejzajímavější, kolegům z polského AutoKultu se podařilo nafotit či spíše získat fotky interiéru zjevně finálního testovacího prototypu, a to hned z mnoha pohledů s nezakrytími klíčovými místy. Ty odhalují překvapivé řešení, které nekráčí ve stopách nových modelů A6, A7 a A8, které nedostaly prakticky žádná tlačítka a třeba i ovládání klimatizace má na svědomí dotyková obrazovka. Čekali jsme, že touto cestou nyní půjdou všechna Audi, ale Q3 to zjevně nebude - je tu sice digitální přístrojový štít a dotykový středový displej, tyhle věci ale mají dnes i škodovky. Audi k nim přidá klasická tlačítka jako za „starých časů”.
Můžeme se ptát, proč tomu tak je, Němci ale pravděpodobně chtějí ono nové, kompletně dotykové ovládání ponechat jen nejvyšším modelům; že by s ním couvali, je velmi nepravděpodobné. Povšimnout si můžeme ještě nového volantu či zdířky na USB, jenž naznačuje, že bezdrátové dobíjení mobilů bude vyhrazeno vyšším úrovním výbavy či jej musíte přikoupit, ale to už jsou drobnosti.
Dodáme tedy jen, že virtuální debut lze očekávat letos v létě. Živý se pak uskuteční, jak již bylo zmíněno, na podzim na autosalonu v Paříži.
Audi Q3 druhé generace bylo nejnověji nafoceno zevnitř...
...prohlédnout si ale můžeme i postarší snímky prototypů zvenčí
Foto: Auto Kult
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva