Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Poprvé v ČR jsme si osahali nové Audi Q2, stane se hrobníkem Q3?
7.11.2016 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Q2 je tak trochu kukačkou ve vlastním hnízdě. Zvnějšku je menší, uvnitř ale stejně velká jako Q3. Nyní vstupuje na český trh a hraje si na „nezařaditelnost“.
České zastoupení německé automobilky Audi představilo minulý týden nejnovější přírůstek ve své stále početnější rodině SUV a crossoverů, který se v hierarchii zbylých modelů stejného ražení začleňuje - pokud jde o velikost - až na tu nejspodnější příčku. Deklaruje to i jeho označení Q2, v tomto případě však nejsou rozdíly mezi novinkou a nejbližším sourozencem tak markantní jako mezi jinými typovými řadami.
Na rozdíl od jednoho z nejstarších modelů v nabídce Audi - Q3, který nedávno prošel druhým faceliftem a bude tudíž muset na trhu vydržet ještě nějaký ten pátek ve stávající podobě - je Audi Q2 postaveno na aktuální modulární platformě MQB. A právě díky ní nové SUV zase tak malé není.
Audi Q3 má na délku 4 388 mm a tudíž je o téměř dvacet centimetrů delší než Q2, nicméně rozvory náprav obou aut jsou prakticky stejné - 2 603 vs. 2 601 mm ve prospěch většího modelu. Lepší využití prostoru v kabině u novějšího vozu navíc znamená, že „dvojka“ může posádce na předních sedadlech nabídnout o deset milimetrů více prostoru na hlavy, takže jediným místem, kde novinka za Q3 skutečně zaostává, je objem zavazadlového prostoru (405 proti 460 litrům).
Pokud jde o design, tady si jistě odpovíte i sami, jestli se vám nová Q2 líbí či nikoli, nutno však uznat, že stylistické oddělení ingolstadtské automobilky bylo tentokrát poněkud odvážnější, než je zvykem. Audi o tomto voze tvrdí, že je „untaggable“, tedy nezařaditelné a tvrdí, že kombinuje prvky hatchbacku, kupé a SUV. My vidíme crossover, dlužno však dodat, že naživo trochu jiný, než je u čtyř kruhů zvykem.
Q2 dostala výraznější masku chladiče, komplikovanější tvary nárazníků, u Audi dosud neviděné prolisy na bocích a zezadu vzdáleně připomíná Volkswagen Polo. Uvnitř auta se spekulovalo poněkud méně. Také zde si můžete objednat virtuální kokpit nahrazující klasické analogové přístroje, nechybí velmi jednoduchá palubní deska s kruhovými výdechy ventilace a druhý displej.
Audi si dává docela záležet na tom, aby současně s uvedením auta zdůrazňovalo jeho konektivitu, která skutečně odpovídá těm nejmodernějším konceptům. Na palubě můžete mít vysokorychlostní internetové připojení, přičemž propojením mobilního telefonu s multimediálním rozhraním umožňuje kupříkladu vést videohovory z auta přes Skype, komunikovat skrze WhatsApp a samozřejmostí je také poslouchání hudby pomocí služby Spotify.
Automobilka tímto láká nejmladší klientelu, ačkoli Q2 nebude patřit k nejlevnějším. Za přeplňovaný tříválec 1,0 TFSI s výkonem 116 koní, šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol dáte nejméně 584 900 korun, pokud se ale nad ceníkem rozšoupnete, vězte, že v případě nejdražších výbavových stupňů Sport a Design ve spojení s motory 2,0 TDI a 2,0 TFSI o stejném výkonu 190 koní není problém se všemi příplatkovými doplňky atakovat hranici jeden a půl milionu korun.
Jestli je to hodně anebo pořád přiměřená částka, záleží bezpochyby na možnostech potenciálního klienta, ve srovnání se zmiňovaným Audi Q3 však vycházejí srovnatelné motorické varianty Q2 levněji. Kupříkladu ve verzi 1,4 TFSI se systémem vypínání válců, výkonem 150 koní, manuálem a pohonem předních kol je dvojka o celých 120 tisíc korun levnější, přitom jak je uvedeno, menší auto v podstatě nedostanete, pokud tedy neřešíte velikost kufru.
Audi Q2 bude dostupné se šesti pohonnými jednotkami, ne všechny si však v době uvedení auta na trh můžete koupit. Benzínový tříválec 1,0 TFSI, 1,6 TDI se 116 koňmi a dvouspojkovou převodovkou a 2,0 TDI o výkonu 150 koní ve verzi s pohonem předních kol budou k mání až od ledna příštího roku.
Momentálně si tedy můžete objednat benzínovou čtrnáctistovku za 648 900 Kč i s automatem S tronic za dalších 57 tisíc korun, naftovou šestnáctistovku s manuálem za necelých 651 tisíc a dvoulitrový diesel kombinovaný výlučně s pohonem všech kol quattro, automatem a výkonem buď 150 (841 900 Kč) anebo 190 koňských sil (899 900 Kč).
Pokud vás zajímají také ceny dalších výbav či konkrétní položky ze seznamu příplatkových prvků, nezapomeňte se podívat na oficiální ceník, který je možné stáhnout z webu českého zastoupení (PDF, 381 kB).
Fotografie prvního „českých” Audi Q2
Kompletní galerie fotografií nového Audi Q2 v dostupných provedeních
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 4 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 6 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 7 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 9 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 22:10 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999