Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 GT3 2018 překvapilo časem z Nordschleife, je jedenáctý nejlepší vůbec
5.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bylo jasné, že bude rychlejší, ale o tolik? Pouhý facelift klíčového sportovního modelu Porsche stačil k tomu, aby se zapsalo do historie okruhu.
Před několika málo dny bylo faceliftované Porsche 911 GT3 načapáno na Ringu, a to hned v několika exemplářích. Testovací jezdci přitom šlapali na plynový pedál, jako kdyby nebylo zítřka, pročež bylo nad slunce jasné, že tu nejde o nic jiného než o zajetí co nejlepšího možného času. Šéf vývoje těchto aut sice nedávno řekl, že jen o výsledky z okruhů už Porsche nejde, zároveň ale dodal, že automobilka zůstává soutěživá a o co nejlepší výsledky bude dále usilovat. A to je jedině dobře.
Důvodem je právě čas, který GT3 na Nordschleife zajelo. Již při pohledu na řádění testovacích jezdců jsme zmiňovali, že možná dojde k prolomení bariéry 7 minut a 20 sekund, Porsche ale zamířilo ještě citelně níže. Necelých jednadvacet kilometrů totiž obkroužilo za 7:12,7. To je celkově jedenáctý nejlepší čas mezi silničními auty, respektive devátý, pokud nebudeme počítat oba „zářezy“ Radicalu.
GT3 se tedy dostává do té nejlepší společnosti, před sebou má totiž Dodge Viper ACR, Gumpert Apollo Sport či Nissan GT-R Nismo, zatímco za sebou nechává Lexus LFA Nürburgring Package, Chevrolet Corvette C6 ZR1, Ferrari 488 GTB nebo Porsche 911 GT2 RS. Předchozí provedení, tedy variantu před faceliftem, pak poráží o podstatných 12,3 sekundy.
„Před několika lety bylo možné dosáhnout takového času pouze v závodním voze se slicky,“ dodává k měřenému kolu výše zmíněný Preuninger. „Nové GT3 jej ale dosáhlo s nesrovnatelně nižším výkonem, navíc je stále vhodné pro každodenní používání.“ Kromě čtyřlitrového motoru s výkonem 500 koní u toho přitom bylo PDK a pneumatiky Michelin Sport Cup 2 N1.
Mimo to se vůz pyšnil ještě karbon-keramickými brzdami či řiditelnou zadní nápravou, dovnitř se pak nastěhovala ochranná klec. Za volantem vozu, který nejrychlejší kolo zajel, pak seděl Lars Kern, jeden ze závodních jezdců značky. Do pohoří Eifel ale nedorazil sám, jak jsme zmínili již v úvodu, Porsche do Zeleného pekla vyslalo celý tým, který se o co nejlepší výsledek snažil. A Kern byl nejúspěšnější.
Porsche 911 GT3 zajelo Ring za působivých 7 minut a 12,7 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Pirelli Catalunya Round 10:00
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
Nejčtenější články
- Zastoupení elektromobilů mezi auty provozovanými v Evropě dosáhlo 1 procenta, gratulujeme
17.2.2024 - Faceliftovaný VW Golf 8 odhalil své první ceny, edice k 50. narozeninám je velké zklamání
17.2.2024 - Dacia Niagara: Splněný sen zahrádkářů se začíná stávat realitou, impuls přišel z opačného konce světa
18.2.2024 - Šéf Fordu už lituje někdejší sázky na elektromobily. „Už nechci žádné pitomé vize,” říká, pochopil, že Tesla je jen jedna
18.2.2024 - Revoluční diesel na benzin od Mazdy upadá v zapomnění, Japonci to zas jednou vzali za špatný konec
18.2.2024
Živá témata na fóru
- BMW Divize 03.19. 13:53 - Eda
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 03.19. 13:50 - delphin
- Suzuki obecně 03.19. 11:46 - jerry
- Politický koutek 03.19. 10:59 - petr_riha
- Rychlodotazy 03.19. 10:22 - Stepan
- Pomoc s výběrem 4x4 03.19. 07:54 - spooon
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.18. 19:31 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 03.18. 11:49 - Eda