Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 GT3 2018 překvapilo časem z Nordschleife, je jedenáctý nejlepší vůbec
5.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bylo jasné, že bude rychlejší, ale o tolik? Pouhý facelift klíčového sportovního modelu Porsche stačil k tomu, aby se zapsalo do historie okruhu.
Před několika málo dny bylo faceliftované Porsche 911 GT3 načapáno na Ringu, a to hned v několika exemplářích. Testovací jezdci přitom šlapali na plynový pedál, jako kdyby nebylo zítřka, pročež bylo nad slunce jasné, že tu nejde o nic jiného než o zajetí co nejlepšího možného času. Šéf vývoje těchto aut sice nedávno řekl, že jen o výsledky z okruhů už Porsche nejde, zároveň ale dodal, že automobilka zůstává soutěživá a o co nejlepší výsledky bude dále usilovat. A to je jedině dobře.
Důvodem je právě čas, který GT3 na Nordschleife zajelo. Již při pohledu na řádění testovacích jezdců jsme zmiňovali, že možná dojde k prolomení bariéry 7 minut a 20 sekund, Porsche ale zamířilo ještě citelně níže. Necelých jednadvacet kilometrů totiž obkroužilo za 7:12,7. To je celkově jedenáctý nejlepší čas mezi silničními auty, respektive devátý, pokud nebudeme počítat oba „zářezy“ Radicalu.
GT3 se tedy dostává do té nejlepší společnosti, před sebou má totiž Dodge Viper ACR, Gumpert Apollo Sport či Nissan GT-R Nismo, zatímco za sebou nechává Lexus LFA Nürburgring Package, Chevrolet Corvette C6 ZR1, Ferrari 488 GTB nebo Porsche 911 GT2 RS. Předchozí provedení, tedy variantu před faceliftem, pak poráží o podstatných 12,3 sekundy.
„Před několika lety bylo možné dosáhnout takového času pouze v závodním voze se slicky,“ dodává k měřenému kolu výše zmíněný Preuninger. „Nové GT3 jej ale dosáhlo s nesrovnatelně nižším výkonem, navíc je stále vhodné pro každodenní používání.“ Kromě čtyřlitrového motoru s výkonem 500 koní u toho přitom bylo PDK a pneumatiky Michelin Sport Cup 2 N1.
Mimo to se vůz pyšnil ještě karbon-keramickými brzdami či řiditelnou zadní nápravou, dovnitř se pak nastěhovala ochranná klec. Za volantem vozu, který nejrychlejší kolo zajel, pak seděl Lars Kern, jeden ze závodních jezdců značky. Do pohoří Eifel ale nedorazil sám, jak jsme zmínili již v úvodu, Porsche do Zeleného pekla vyslalo celý tým, který se o co nejlepší výsledek snažil. A Kern byl nejúspěšnější.
Porsche 911 GT3 zajelo Ring za působivých 7 minut a 12,7 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
před 11 hodinami - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva