Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 GT3 2018 překvapilo časem z Nordschleife, je jedenáctý nejlepší vůbec
5.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bylo jasné, že bude rychlejší, ale o tolik? Pouhý facelift klíčového sportovního modelu Porsche stačil k tomu, aby se zapsalo do historie okruhu.
Před několika málo dny bylo faceliftované Porsche 911 GT3 načapáno na Ringu, a to hned v několika exemplářích. Testovací jezdci přitom šlapali na plynový pedál, jako kdyby nebylo zítřka, pročež bylo nad slunce jasné, že tu nejde o nic jiného než o zajetí co nejlepšího možného času. Šéf vývoje těchto aut sice nedávno řekl, že jen o výsledky z okruhů už Porsche nejde, zároveň ale dodal, že automobilka zůstává soutěživá a o co nejlepší výsledky bude dále usilovat. A to je jedině dobře.
Důvodem je právě čas, který GT3 na Nordschleife zajelo. Již při pohledu na řádění testovacích jezdců jsme zmiňovali, že možná dojde k prolomení bariéry 7 minut a 20 sekund, Porsche ale zamířilo ještě citelně níže. Necelých jednadvacet kilometrů totiž obkroužilo za 7:12,7. To je celkově jedenáctý nejlepší čas mezi silničními auty, respektive devátý, pokud nebudeme počítat oba „zářezy“ Radicalu.
GT3 se tedy dostává do té nejlepší společnosti, před sebou má totiž Dodge Viper ACR, Gumpert Apollo Sport či Nissan GT-R Nismo, zatímco za sebou nechává Lexus LFA Nürburgring Package, Chevrolet Corvette C6 ZR1, Ferrari 488 GTB nebo Porsche 911 GT2 RS. Předchozí provedení, tedy variantu před faceliftem, pak poráží o podstatných 12,3 sekundy.
„Před několika lety bylo možné dosáhnout takového času pouze v závodním voze se slicky,“ dodává k měřenému kolu výše zmíněný Preuninger. „Nové GT3 jej ale dosáhlo s nesrovnatelně nižším výkonem, navíc je stále vhodné pro každodenní používání.“ Kromě čtyřlitrového motoru s výkonem 500 koní u toho přitom bylo PDK a pneumatiky Michelin Sport Cup 2 N1.
Mimo to se vůz pyšnil ještě karbon-keramickými brzdami či řiditelnou zadní nápravou, dovnitř se pak nastěhovala ochranná klec. Za volantem vozu, který nejrychlejší kolo zajel, pak seděl Lars Kern, jeden ze závodních jezdců značky. Do pohoří Eifel ale nedorazil sám, jak jsme zmínili již v úvodu, Porsche do Zeleného pekla vyslalo celý tým, který se o co nejlepší výsledek snažil. A Kern byl nejúspěšnější.
Porsche 911 GT3 zajelo Ring za působivých 7 minut a 12,7 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nejnovější články
- Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
před 2 hodinami - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
před 4 hodinami - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
před 5 hodinami - Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
před 7 hodinami - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
včera
Živá témata na fóru
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 03.19. 12:34 - petr_riha
- BMW Divize 03.19. 11:49 - Předseda
- Suzuki obecně 03.19. 11:46 - jerry
- Politický koutek 03.19. 10:59 - petr_riha
- Rychlodotazy 03.19. 10:22 - Stepan
- Pomoc s výběrem 4x4 03.19. 07:54 - spooon
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.18. 19:31 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 03.18. 11:49 - Eda