Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 GT3 RS 2018 je oficiálně venku. Je stejně lehké, jako zelené
21.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Faceliftované RS setrvává u čtyřlitru s šesti válci a atmosférickým plněním. Ten však posílil, ještě více ale klesla už tak nízká pohotovostní hmotnost.
Porsche včera překvapilo oznámením, že definitivně končí s dieselovými motory. Ty tedy neměly v Zuffenhausenu dlouhého trvání, poprvé s nimi v roce 2002 vyjel Cayenne. Značka tak dokazuje, že stále ještě umí překvapit a je otázkou, jak se v budoucnu postaví k s atmosférickým motorům. Stále více se mluví o tom, že je i u GT3 a GT3 RS nahradí přeplňované jednotky, dokonce snad již v rámci příští generace. Samotné Porsche však tvrdí, že u atmosfér vydrží tak dlouho, jak jen to bude možné.
Ať ovšem již budoucnost bude jakákoliv, nyní tu máme facelift stávajícího Porsche 911 GT3 RS. Pokud jde o labutí píseň atmosférických jednotek, pak se značka rozhodně vytasila s tím nejlepším, co vůbec na svém skladě měla. Novinka setrvává u čtyřlitrového plochého šestiválce, který lze vytáčet do neskutečných 9 000 otáček. Výkon jí o 20 koní narostl na výsledných 520 k, jež na zadní kola přenáší speciálně kalibrovaná sedmistupňová automatická převodovka PDK.
V rámci jízdní dynamiky lze počítat s akcelerací z klidu na stovku za 3,2 sekundy, nejvyšší rychlost pak vyšplhala na 312 km/h. Pro co nejlepší chování v zatáčkách bylo upraveno chování natáčecí zadní nápravy. Ta je osazena 21palcovými odlehčenými koly, jež obouvají pneumatiky o rozměru 325/30. Vpředu se otáčí dvacítky s pneu o rozměru 265/35. Mimo to lze na obou koncích vozu počítat s pozměněným zavěšením.
Spolu s technikou došlo i na úpravu vzhledu, kdy dominantou je nové zadní křídlo. Nechybí ani přepracované čelní partie, na přední kapotě přibyly vstupy vzduchu NACA, jež mají přispět k lepšímu chlazení brzd. Nové jsou také boční prahy, stejně jako kryt motoru, jehož součástí je integrované třetí brzdové světlo. Lehce modifikovány pak byly i světlomety vpředu i vzadu, jde ovšem pouze o novou grafiku, nikoliv o zcela nové lampy.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde standardně spočívají karbonová sportovní sedadla a volant potažený Alcantarou, Ten je navíc ozdoben proužkem označujícím středovou polohu. Porsche při faceliftu zapracovalo hlavně na další redukci hmotnosti. Tu dosáhlo zmenšením objemu odhlučňovacích materiálů a ztenčením zadních oken. Nové jsou i dveřní panely.
Pokud je vám přitom taková specifikace málo, můžete sáhnout po paketu Weissach, který řadu standardních komponentů uvnitř, zvenčí i v případě podvozku nahrazuje karbonovými (jde mimo jiné o střechu nebo stabilizátory) a zároveň přidává hořčíková kola. V této konfiguraci váží 911 GT3 RS nejméně, na ručkách vah totiž vykáže pouhých 1 430 kilogramů.
Ani to ovšem není konečná, k dispozici je totiž ještě paket Clubsport. Za ten není třeba připlácet, v jeho rámci pak můžete počítat s šestibodovými závodními pásy, hasicím přístrojem či přípravou na tlačítko odpojující baterii po nárazu. Dovnitř se pak v takovém případě nastěhuje ochranná klec. Dodat pak již lze jen cenu, jenž v Německu startuje na 195 137 Eur (cca 4 945 000 Kč).
Porsche 911 GT3 RS se ukázalo na oficiálních fotkách v jedovaté zelené. Pod kapotou pak disponuje 520 koňmi, jenž mohou být spárované s pouhými 1 430 kily
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- I Rivian vidí, jak elektromobily ztrácí půdu pod nohama. Propouští další lidi, jeho akcie se propadly už o 93 procent
před 3 hodinami - Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 5 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 6 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 8 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva