Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 GT3 RS 2018 je oficiálně venku. Je stejně lehké, jako zelené
21.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Faceliftované RS setrvává u čtyřlitru s šesti válci a atmosférickým plněním. Ten však posílil, ještě více ale klesla už tak nízká pohotovostní hmotnost.
Porsche včera překvapilo oznámením, že definitivně končí s dieselovými motory. Ty tedy neměly v Zuffenhausenu dlouhého trvání, poprvé s nimi v roce 2002 vyjel Cayenne. Značka tak dokazuje, že stále ještě umí překvapit a je otázkou, jak se v budoucnu postaví k s atmosférickým motorům. Stále více se mluví o tom, že je i u GT3 a GT3 RS nahradí přeplňované jednotky, dokonce snad již v rámci příští generace. Samotné Porsche však tvrdí, že u atmosfér vydrží tak dlouho, jak jen to bude možné.
Ať ovšem již budoucnost bude jakákoliv, nyní tu máme facelift stávajícího Porsche 911 GT3 RS. Pokud jde o labutí píseň atmosférických jednotek, pak se značka rozhodně vytasila s tím nejlepším, co vůbec na svém skladě měla. Novinka setrvává u čtyřlitrového plochého šestiválce, který lze vytáčet do neskutečných 9 000 otáček. Výkon jí o 20 koní narostl na výsledných 520 k, jež na zadní kola přenáší speciálně kalibrovaná sedmistupňová automatická převodovka PDK.
V rámci jízdní dynamiky lze počítat s akcelerací z klidu na stovku za 3,2 sekundy, nejvyšší rychlost pak vyšplhala na 312 km/h. Pro co nejlepší chování v zatáčkách bylo upraveno chování natáčecí zadní nápravy. Ta je osazena 21palcovými odlehčenými koly, jež obouvají pneumatiky o rozměru 325/30. Vpředu se otáčí dvacítky s pneu o rozměru 265/35. Mimo to lze na obou koncích vozu počítat s pozměněným zavěšením.
Spolu s technikou došlo i na úpravu vzhledu, kdy dominantou je nové zadní křídlo. Nechybí ani přepracované čelní partie, na přední kapotě přibyly vstupy vzduchu NACA, jež mají přispět k lepšímu chlazení brzd. Nové jsou také boční prahy, stejně jako kryt motoru, jehož součástí je integrované třetí brzdové světlo. Lehce modifikovány pak byly i světlomety vpředu i vzadu, jde ovšem pouze o novou grafiku, nikoliv o zcela nové lampy.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde standardně spočívají karbonová sportovní sedadla a volant potažený Alcantarou, Ten je navíc ozdoben proužkem označujícím středovou polohu. Porsche při faceliftu zapracovalo hlavně na další redukci hmotnosti. Tu dosáhlo zmenšením objemu odhlučňovacích materiálů a ztenčením zadních oken. Nové jsou i dveřní panely.
Pokud je vám přitom taková specifikace málo, můžete sáhnout po paketu Weissach, který řadu standardních komponentů uvnitř, zvenčí i v případě podvozku nahrazuje karbonovými (jde mimo jiné o střechu nebo stabilizátory) a zároveň přidává hořčíková kola. V této konfiguraci váží 911 GT3 RS nejméně, na ručkách vah totiž vykáže pouhých 1 430 kilogramů.
Ani to ovšem není konečná, k dispozici je totiž ještě paket Clubsport. Za ten není třeba připlácet, v jeho rámci pak můžete počítat s šestibodovými závodními pásy, hasicím přístrojem či přípravou na tlačítko odpojující baterii po nárazu. Dovnitř se pak v takovém případě nastěhuje ochranná klec. Dodat pak již lze jen cenu, jenž v Německu startuje na 195 137 Eur (cca 4 945 000 Kč).
Porsche 911 GT3 RS se ukázalo na oficiálních fotkách v jedovaté zelené. Pod kapotou pak disponuje 520 koňmi, jenž mohou být spárované s pouhými 1 430 kily
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 6 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejnovější články
- Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před hodinou - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 2 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 4 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 13:04 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB