Porsche Cayenne 2015: SUV čeká velký facelift, přijde s downsizingem i hybridem

Větší než malá modernizace také slibuje vzhled inspirovaný Porsche Macan. Technika pak pro změnu bude převzata z modelu Panamera.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche Cayenne 2015: SUV čeká velký facelift, přijde s downsizingem i hybridem

10.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Porsche Cayenne 2015: SUV čeká velký facelift, přijde s downsizingem i hybridem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Větší než malá modernizace také slibuje vzhled inspirovaný Porsche Macan. Technika pak pro změnu bude převzata z modelu Panamera.

Dalo se očekávat, že po výrazné modernizaci Porsche Panamera se německá automobilka zaměří také na svůj druhý velký čtyřdveřový model, a to aktuální Cayenne, který na trh dorazil již v roce 2010. Osvěžení tohoto SUV je tak nasnadě, zvláště po příchodu novinky Macan. Mohlo by se totiž stát (a s největší pravděpodobností k tomu u mnoha klientů dojde), že by menší SUV mohlo začít krást zákazníky tomu většímu.

Po stránce vizuální by se tedy Cayenne měl svému nedávno odhalenému sourozenci více podobat. Proto dostane o trochu užší zadní světlomety, s nimiž dorazí přepracovaný nárazník lemovaný dvojicí koncovek výfuku. Chybět nebude ani pseudodifuzor, zatímco vpředu se ukážou nové světlomety a kapota motoru. Přepracována pak bude i maska a nárazník, díky čemuž celkový tvar vozu zmohutní.

Jen u vzhledu se ale facelift nezastaví, přičemž tou asi nejzásadnější změnou v motorovém prostoru je nahrazení atmosférického osmiválce přeplňovaným šestiválcem. Jeho výkon by měl činit 420 koní, zatímco točivý moment vystoupá na 520 Nm. Lepší jízdní dynamika je ovšem jen jedním bonusem, mnohem více se Porsche chce zaměřit na snížení spotřeby, která spadne někam pod průměrných 10 l/100 km.

Ještě více pak bude snaha o ekologický přístup patrná u hybridního modelu, který by měl dostat novou technologii počítající s výkonem 416 koní a bateriemi o kapacitě 16,2 kWh. Jeho spotřeba by totiž podle norem měla činit něco okolo 3 litrů na 100 kilometrů, zatímco elektrodojezd by vycházel 35 km/h. Praxe samozřejmě bude jiná, tu však Brusel nepovažuje za tak důležitou.

Tím stávající informace končí, přehled změn v interiéru si tak představíme příště. Stejně jako můžeme pomalu očekávat četnější zmínky o nové generaci. Porsche totiž již začalo s vývojem platformy MSB, na které bude příští Cayenne posazen. Do prodeje by přitom měl zamířit v závěru roku 2016, tedy krátce po představení SUV od Bentley, jež bude dané komponenty využívat rovněž.


Porsche Cayenne 2015: SUV čeká velký facelift, přijde s downsizingem i hybridem - 1 - Porsche Cayenne 2015 spy foto 01Porsche Cayenne 2015: SUV čeká velký facelift, přijde s downsizingem i hybridem - 2 - Porsche Cayenne 2015 spy foto 02Porsche Cayenne 2015: SUV čeká velký facelift, přijde s downsizingem i hybridem - 3 - Porsche Cayenne 2015 spy foto 03Porsche Cayenne 2015: SUV čeká velký facelift, přijde s downsizingem i hybridem - 4 - Porsche Cayenne 2015 spy foto 04Porsche Cayenne 2015: SUV čeká velký facelift, přijde s downsizingem i hybridem - 5 - Porsche Cayenne 2015 spy foto 05Porsche Cayenne 2015: SUV čeká velký facelift, přijde s downsizingem i hybridem - 6 - Porsche Cayenne 2015 spy foto 06Porsche Cayenne 2015: SUV čeká velký facelift, přijde s downsizingem i hybridem - 7 - Porsche Cayenne 2015 spy foto 07Porsche Cayenne 2015: SUV čeká velký facelift, přijde s downsizingem i hybridem - 8 - Porsche Cayenne 2015 spy foto 08Porsche Cayenne 2015: SUV čeká velký facelift, přijde s downsizingem i hybridem - 9 - Porsche Cayenne 2015 spy foto 09Porsche Cayenne 2015: SUV čeká velký facelift, přijde s downsizingem i hybridem - 10 - Porsche Cayenne 2015 spy foto 10Porsche Cayenne 2015: SUV čeká velký facelift, přijde s downsizingem i hybridem - 11 - Porsche Cayenne 2015 spy foto 11
Modernizované Porsche Cayenne momentálně prochází vývojem na severu Evropy

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.