Porsche nalilo miliardu do nejrychlejšího okruhu světa, teď je ještě rychlejší

Ne každý ví, že německá automobilka je už 7 let majitelem okruhu Nardó. Ačkoli se nachází v Itálii, Němci na něj rozhodně nezanevřeli, po velké investici je jako nový a ještě rychlejší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche nalilo miliardu do nejrychlejšího okruhu světa, teď je ještě rychlejší

15.7.2019 | Petr Prokopec

Porsche nalilo miliardu do nejrychlejšího okruhu světa, teď je ještě rychlejší

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ne každý ví, že německá automobilka je už 7 let majitelem okruhu Nardó. Ačkoli se nachází v Itálii, Němci na něj rozhodně nezanevřeli, po velké investici je jako nový a ještě rychlejší.

Koncern VW a zejména pak značka Bugatti jsou pomalu neodmyslitelně spjaté s testovací dráhou Ehra-Lessien, která Němcům patří. Její součástí je 8,7 kilometru dlouhá rovinka, kde hypersporty z Molsheimu dosahují rychlostí přes 400 km/h. Je to výjimečné a výjimečně rychlý místo, pořád ale kombinuje dlouhou rovinu se zatáčkami, což jeho rychlostní potenciál přece jen omezuje, zejména z hlediska dlouhodobé udržitelnosti extrémně vysokých rychlostí. Do koncernových vod tak spadá ještě jeden podobný areál - italský okruh Nardó, který je ještě rychlejší.

Na rozdíl od Ehra-Lessien není kombinací roviny se zatáčkami, ale jednou velkou, 12,6 kilometru douhou klopenou zatáčkou, na kterou lze jezdit rychlostmi i za hranicí 400 km/h „do zblbnutí”. Od roku 2012 patří Porsche, které se momentálně pochlubilo výsledky renovace. Ta zabrala sedm měsíců a vyšla na tučných 35 milionů Eur, tedy bezmála 1 miliardu Kč.

Za tuto sumu byl na celém okruhu položen nový povrch a inovativní systém ochranných bariér, který vyvinulo samo Porsche. Toto hrazení by mělo být nápomocné při testovacích aktivitách, jež se odehrávají v extrémně vysoké rychlosti a dovolí jet pilotům ještě rychleji bez strachu o holý život. Kromě toho prošla kompletní renovací i dynamická platforma o rozloze 106 tisíc metrů čtverečných. Nardo je tak připraveno nejen pro účely automobilky z Weissachu, ale i pro její klienty.

Lze připomenout, že mezi zákazníky okruhu patří zhruba 90 automobilových společností. Nardo je totiž naprostým unikátem, neboť na více než 700 hektarech bylo od roku 1975 vybudováno přes 20 menších testovacích tratí. Prim hraje onen 12,6kilometrový okruh, kde auta prochází těmi nejnáročnějšími podmínkami. Porsche pak okruh vlastní již sedmým rokem, přičemž zaměstnává přes 150 lidí přímo v italské Puglii, další se navíc věnují výzkumu získaných dat ve Weissachu.

Antonio Gratis, technický ředitel okruhu, řekl, že okruh byl v rámci renovace uzpůsoben také technologiím budoucnosti. Přímo na místě je tak možné vyvíjet a zkoušet rychlodobíjecí stanice elektrických vozidel, elektronické asistenční systémy nebo autonomní řízení. To nejspíše nejsou záležitosti, které by kdokoliv spojoval s okruhem, který kdysi v rámci vývoje hostil i McLaren F1 či Bugatti EB110. Nicméně doba se mění a i proto bylo Nardo modernizováno.


Porsche nalilo miliardu do nejrychlejšího okruhu světa, teď je ještě rychlejší - 1 - Porsche Nardo renovace 2019 prvni foto 01Porsche nalilo miliardu do nejrychlejšího okruhu světa, teď je ještě rychlejší - 2 - Porsche Nardo renovace 2019 prvni foto 02Porsche nalilo miliardu do nejrychlejšího okruhu světa, teď je ještě rychlejší - 3 - Porsche Nardo renovace 2019 prvni foto 03Porsche nalilo miliardu do nejrychlejšího okruhu světa, teď je ještě rychlejší - 4 - Porsche Nardo renovace 2019 prvni foto 04Porsche nalilo miliardu do nejrychlejšího okruhu světa, teď je ještě rychlejší - 5 - Porsche Nardo renovace 2019 prvni foto 05
Porsche dokončilo rekonstrukci okruhu a testovacího areálu Nardo, je teď ještě rychlejší

Zdroj: Porsche

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.