Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche našlo cestu, jak ubránit zákazníky před potupnou koupí výbavy od Citroënu
17.7.2019 | Petr Prokopec
Porsche si kupují bohatí lidé, pokud ale chtějí zamezit tomu, aby cestující v jejich autech netrpěli kinetózou, nemají jinou možnost, než si koupit výbavu od obyčejného Citroënu. Porsche teď chystá vlastní řešení, chytřejší a jistě i dražší.
Cesta automobilem může být potěšením i utrpením, záleží na okolnostech. A také na místě, na kterém sedíte. Možnosti řidiče a ostatních cestujících se výrazně liší, za volantem je zkrátka třeba se v prvé i poslední řadě věnovat samotnému řízení. Ostatní se pak sice mohou zabavit čtením či sledováním videí, to ale jen v případě, že netrpí kinetózou. Pokud trpí, mohou leda bedlivě sledovat silnici a doufat, že se jim z jízdy neudělá špatně alespoň tak.
Kinetóza totiž nejčastěji vzniká v momentě, kdy pasažér přestane sledovat okolí a buď zavře oči, nebo si začne číst popř. sledovat obrazovku umístěnou uvnitř auta. Hlava a tedy i vestibulární orgán se nadále hýbe, oko však vidí statický obraz. Mozek tak dostává nesouhlasné a fázově asynchronní signály z různých orgánů a právě to vede k nausee a dalším špatným pocitům.
Řešení už existuje a loni se s ním vytasil Citroën. Jde o zvláštně vypadající brýle, které zmíněné signály „dostávají do latě” a kinetóze účinně brání. Stojí asi 2 600 Kč, takže pro běžného člověka žádná láce, ale co když jste zákazníkem Porsche? Pak je poněkud potupné nabízet cestujícím brýle tuctové značky za takové peníze.
Němci jsou si tohoto problému vědomi, a tak pro své zákazníky nabízejí lepší řešení. Dali se do holportu s firmou Holoride, která byla založen na sklonku loňského roku v Mnichově Nilsem Wollnym. Ten ve spolupráci s Marcusem Kühnem a Danielem Profendinerem za pouhých 100 dní přišel s prototypem palubního systému, který s pomocí elektronických brýlí simuluje virtuální realitu a jehož senzory jsou propojeny přímo se samotným vozem. Veškerý promítaný obsah tak může být v reálném čase navázán aktuální jízdní data z vozu a kinetóze zabrání stejně jako brýle Citroënu, akorát sofistikovaněji.
Unikátním software Holoride byl vyvinut právě s ohledem na použití v automobilech. Přizpůsobit se tak dokáže jak trvání samotné jízdy, tak i pohybu aut a ve výsledku i samotnému obsahu. Můžete si tedy klidně jen číst a vše vnímat tak, aby to nemátlo mozek, nebo si klidně sjet po virtuální horské dráze, která bude simulovat jízdu tak, jak jede samotné auto. Tvůrci se proto odvažují tvrdit, že nová technologie efektivně potlačuje kinetózu i v tak extrémních případech.
Porsche pak dodává, že nově bude firma Holoride postupovat kupředu již za spolupráce vědátorů ze Zuffenhausenu. Nová forma palubní zábavy pak má být zákazníkům k dispozici do tří let, o ceně se ovšem tvůrci nezmiňují. Že by šlo o 2 600 Kč ale můžeme předem vyloučit.
Současný prototyp palubní zábavy byl představen na akci Startup Autobahn Expo. Další veřejná prezentace je naplánována na 20. září, kdy bude představen na frankfurtském autosalonu. Dá se předpokládat, že možnosti budou ještě širší než dosud, od hesenské motor show tvůrce dělí ještě více než 60 dní, během kterých mohou díky své rychlosti a produktivitě zvládnout zjevně cokoliv.
Porsche hodlá zabavit i ostatní cestující mimo řidiče, a to systémem palubní zábavy, jenž přiváží virtuální realitu a redukuje cestovní nemoci
Zdroj: Porsche
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 7 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 8 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 10 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 11 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva