Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf vývoje Porsche řekl, jak dlouho ještě půjde koupit auto bez turba a automatu
11.7.2019 | Petr Prokopec
Sporťák bez turba a automatu dnes už skoro neexistuje a také v nabídce Porsche je takových aut spousta. Andreas Preuninger přesto říká, že vábení těchto svodů značka nepodlehne ani za 10 let.
Před necelým měsícem Porsche představilo nové modely 718 Cayman GT4 a 718 Boxster Spyder. Tato dvojice se pochlubila koncepcí, kterou puristé vzývají od nepaměti, ovšem která již pomalu vymizela z trhu. Tedy atmosférickým motorem, manuální převodovkou a pohonem zadních kol. Šéf divize GT Andreas Preuninger navíc posléze dodal, že pohonná jednotka nebyla převzata z Porsche 911 GT3, ale je zcela nová. To je něco vskutku nevídaného, zvláště v době, kdy jsou emisní limity, maloobjemové motory a elektrifikace zmiňovány stále častěji.
Směrem alternativního pohonu míří samozřejmě i Porsche, jež nám ještě letos naservíruje nový model Taycan. To ale dle Preuningera není na škodu, šéf divize GT si klidně dovede představit elektromobil zaparkovaný v jedné garáži vedle 911 GT3 RS. Nicméně zákazníky varuje před přehnaným očekáváním. „Myslím, že pro vozy užívané převážně ve městech, jež nejsou používány na dlouhé vzdálenosti, je elektrický pohon ideálem. Ale není to věc, do které usednete, pokud si řízení chcete užít jen tak pro zábavu. Na to jsou tu modely GT.“
Z toho důvodu hodlá Porsche zachovat onu puristickou koncepci při životě co nejdéle. Značka ze Zuffenhausenu tak zjevně již zcela zapomněla na svůj kardinální omyl, kterým bylo představení 911 GT3 bez manuální převodovky. Nově totiž Preuninger dodává, že Porsche „má výhodu před konkurencí, protože každý se zbavil atmosférických motorů a dokonce i manuálních převodovek. To je chyba. Protože pokud se podíváte na modely GT, pak ty na mnoha trzích počítají u poloviny prodaných kusů s manuální převodovkou.“
Porsche dokonce takto koncipované vozy považuje za lék, neboť vám dokážou vykouzlit úsměv na tváři. A ten je pro zdraví prospěšný. „Myslím proto, že po podobném typu vozidel se lidé budou ptát i za deset let. Proč bychom se tedy měli pokoušet změnit jejich mínění ze dne na den? Jde o velkou zákaznickou obec a my chceme uspokojit naprosto každého, od mladých zákazníků přes postarší klientelu až po zapřísáhlé nadšence,“ uvádí dále Preuninger.
Podle něj tak Porsche zůstane u atmosférických motorů a manuálů ještě v roce 2030. To je vskutku zásadní změna, neboť ještě před pár lety se zdálo, že značka již půjde pouze cestou rychleji řadících automatů PDK. Kromě toho většinu svých vozů osadila přeplňovanými motory a ohlásila, že nepustí na trh jen ryze elektrický Taycan, ale bude hybridizovat i zbytek svého portfolia. Nyní ale zjevně zjistila, že puristů je více, než si mnozí mysleli.
Porsche 718 Boxster Spyder se nedočkalo jen atmosférického motoru a manuálu, ale rovněž i péče divize Porsche Exclusive
Zdroj: Which Car?
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 6 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 9 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejčtenější články
- Rusové znovu mohou nakupovat svá oblíbená auta od Hyundai a Kie, akorát bez jejich log
26.2.2024 - My jsme vám to říkali: Japonci se mohou jen smát evropským a americkým automobilkám, jak si vylamují zuby na elektromobilech
26.2.2024 - 50 let starý, i u nás dobře známý sovětský offroad zesměšnil v přímém srovnání moderního amerického soupeře
26.2.2024 (398) - Hyundai po „násilném” zaříznutí ostrých spalovacích modelů pro EU zkouší Evropany uspokojit lacinou náhražkou
26.2.2024 - Téměř žádný elektromobil. Leasingová firma odhalila data o nejpopulárnějších služebních autech v Německu
26.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva