Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf vývoje Porsche řekl, jak dlouho ještě půjde koupit auto bez turba a automatu
11.7.2019 | Petr Prokopec
Sporťák bez turba a automatu dnes už skoro neexistuje a také v nabídce Porsche je takových aut spousta. Andreas Preuninger přesto říká, že vábení těchto svodů značka nepodlehne ani za 10 let.
Před necelým měsícem Porsche představilo nové modely 718 Cayman GT4 a 718 Boxster Spyder. Tato dvojice se pochlubila koncepcí, kterou puristé vzývají od nepaměti, ovšem která již pomalu vymizela z trhu. Tedy atmosférickým motorem, manuální převodovkou a pohonem zadních kol. Šéf divize GT Andreas Preuninger navíc posléze dodal, že pohonná jednotka nebyla převzata z Porsche 911 GT3, ale je zcela nová. To je něco vskutku nevídaného, zvláště v době, kdy jsou emisní limity, maloobjemové motory a elektrifikace zmiňovány stále častěji.
Směrem alternativního pohonu míří samozřejmě i Porsche, jež nám ještě letos naservíruje nový model Taycan. To ale dle Preuningera není na škodu, šéf divize GT si klidně dovede představit elektromobil zaparkovaný v jedné garáži vedle 911 GT3 RS. Nicméně zákazníky varuje před přehnaným očekáváním. „Myslím, že pro vozy užívané převážně ve městech, jež nejsou používány na dlouhé vzdálenosti, je elektrický pohon ideálem. Ale není to věc, do které usednete, pokud si řízení chcete užít jen tak pro zábavu. Na to jsou tu modely GT.“
Z toho důvodu hodlá Porsche zachovat onu puristickou koncepci při životě co nejdéle. Značka ze Zuffenhausenu tak zjevně již zcela zapomněla na svůj kardinální omyl, kterým bylo představení 911 GT3 bez manuální převodovky. Nově totiž Preuninger dodává, že Porsche „má výhodu před konkurencí, protože každý se zbavil atmosférických motorů a dokonce i manuálních převodovek. To je chyba. Protože pokud se podíváte na modely GT, pak ty na mnoha trzích počítají u poloviny prodaných kusů s manuální převodovkou.“
Porsche dokonce takto koncipované vozy považuje za lék, neboť vám dokážou vykouzlit úsměv na tváři. A ten je pro zdraví prospěšný. „Myslím proto, že po podobném typu vozidel se lidé budou ptát i za deset let. Proč bychom se tedy měli pokoušet změnit jejich mínění ze dne na den? Jde o velkou zákaznickou obec a my chceme uspokojit naprosto každého, od mladých zákazníků přes postarší klientelu až po zapřísáhlé nadšence,“ uvádí dále Preuninger.
Podle něj tak Porsche zůstane u atmosférických motorů a manuálů ještě v roce 2030. To je vskutku zásadní změna, neboť ještě před pár lety se zdálo, že značka již půjde pouze cestou rychleji řadících automatů PDK. Kromě toho většinu svých vozů osadila přeplňovanými motory a ohlásila, že nepustí na trh jen ryze elektrický Taycan, ale bude hybridizovat i zbytek svého portfolia. Nyní ale zjevně zjistila, že puristů je více, než si mnozí mysleli.
Porsche 718 Boxster Spyder se nedočkalo jen atmosférického motoru a manuálu, ale rovněž i péče divize Porsche Exclusive
Zdroj: Which Car?
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 48 minutami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 2 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:34 - M.Z.
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry