Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche opět dokázalo, že i z auta nevalně přijímané koncepce umí udělat „něco”
22.3.2019 | Petr Prokopec
Nad auty tohoto typu se racionálně uvažující lidé obvykle jen ušklíbnou, neboť něco jako SUV-kupé je nesmysl z podstaty. V případě Porsche Cayenne Coupé to ale bude složité.
Cayenne a Macan jsou bezpečně nejprodávanějšími Porsche současnosti, a tak to jistě ještě nějaký ten pátek zůstane. Důvodem je samozřejmě skutečnost, že v obou případech jde o SUV, tedy o takový typ vozu, po kterém dnes zákazníci prahnou především. Mohlo by se zdát, že dva modely tohoto typu jsou na Porsche dost, automobilka z Zuffenhausenu ale vyrukovala s dalším třebaže ne tak svébytným. Jde o Cayenne Coupe a už teď je otázkou, zda nepřebere část klientely svým sourozencům.
Novinka totiž vypadá jako dítě modelů Panamera a Cayenne, jenž navíc mnohé zdědila také po Porsche 911. Platí to zejména ve chvílích, kdy nezůstanete u základní ceny a naopak rozevřete peněženku pořádně dokořán. Standardem je totiž sice masivní prosklená střecha o rozloze 2,16 metru čtverečného, ovšem za příplatek můžete sáhnout také po karbonovém „hardtopu“. A aby toho nebylo málo, je tu adaptivní střešní spoiler a adaptivní spoiler na zavazadelníku, který se vysouvá o 135 mm při rychlosti 90 km/h.
Oproti standardnímu Porsche Cayenne se Coupe neliší jen těmito exkluzivními doplňky nebo výrazně zešikmeným zadním oknem, ale rovněž střešní linií sníženou o 20 milimetrů. Výraznějšího sklonu se pak dočkalo i čelní okno a sloupky, stejně jako došlo na úpravu zadních dveří a nárazníků. Ty přitom byly o 18 milimetrů rozšířeny, aby Coupe získalo svalnatější proporce. Standardem jsou pak 20palcová litá kola, v rámci příplatků ale můžete vystoupat ještě o dva palce výše.
Přesunout se můžeme do kabiny, která rozhodně nevyděsí klaustrofobiky, a to ani na zadních sedadlech. Kvůli snížení střešní linie totiž Porsche ukotvilo sedáky o 30 mm níže než u běžného Cayenne, místa nad hlavou tedy stále máte dostatek. Stejně jako prostoru v zavazadelníku, který standardně pobere 625 litrů a po sklopení zadních sedadel dokonce 1 540 l. Pokud se však rozhodnete pro Turbo, je kapacita lehce snížena na 600, respektive 1 510 litrů.
Tím se dostáváme k prostoru motorovému, kde zpočátku budou k dispozici pouze dvě jednotky. Základní model počítá s třílitrovým šestiválcem o výkonu 340 koní a točivém momentu 450 Nm, s nimiž Coupe zvládá sprint na stovku za rovných 6 sekund. Případně o desetinu rychleji, pokud zvolíte paket Sport Chrono. Maximálka 243 km/h se však v takovou chvíli nemění, stejně jako průměrná spotřeba vyčíslená na 9,3 až 9,4 litru na sto kilometrů.
Na vrchol se postaví již zmiňované Turbo, jehož čtyřlitrový osmiválec twin-turbo posílá na všechna čtyři kola 550 koní a 770 Nm. Tato verze přitom ke zrychlení na stovku potřebuje již jen pouhých 3,9 sekundy, za 14,6 sekundy pak jede dvoustovkou. Nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 286 km/h, v řeči čísel tak skutečně jde spíše o supersport než mohutné pětimetrové SUV s hmotností okolo dvou tun. Zmínit pak můžeme ještě spotřebu 11,3-11,4 l/100 km.
Po stránce cenové novinka odstartuje na německém trhu na částce 83 711 Eur (cca 2 147 400 Kč), zatímco za osmiválcové Turbo dáte minimálně 146 662 Eur (3 762 250 Kč). Oproti konkurenčním modelům Audi Q8, BMW X6 či Mercedesu GLE Coupe je tedy Porsche Cayenne Coupe výrazně dražší, ovšem zároveň působí také daleko přitažlivěji.
Porche tak udělalo z často vysmívané koncepce něco extra a nejlépe to podtrhuje jeden detail, který jsme si nechali na závěr. Je jím dnes už legendární čalounění Pepito. To značka poprvé použila v roce 1964 v kombinaci se sedadly Recaro, nicméně o sedm let později tato volba zmizela z nabídky. Vrátila se pak až v roce 2013, kdy je Porsche začalo užívat u limitovaných modelů. Coupe je ovšem prvním regulérním vozem, se kterým černobílé středy sedadel můžete spojit. Co můžete, vlastně musíte, bez nich kabina vypadá nehotově, s nimi naopak přitažlivost vozu posouvá ještě o úroveň výš.
Porsche Cayenne Coupe se již ukázalo naživo...
...vůči základnímu SUV vypadá neskutečně přitažlivě
K dispozici bude zpočátku v šestiválcové...
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- I Rivian vidí, jak elektromobily ztrácí půdu pod nohama. Propouští další lidi, jeho akcie se propadly už o 93 procent
před 4 hodinami - Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 6 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 7 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 9 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.20. 16:15 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:52 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.20. 15:44 - Vrooom
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage