Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche se otevřeně vysmívá Tesle ještě před uvedením svého konkurenta na trh
9.8.2019 | Petr Prokopec
Všichni ví, že Tesly jsou extrémně rychlé v přímce, mnohokrát už se ale ukázal i to, že takové dokáží být jen krátce a jen párkrát po sobě. Porsche tak výslovně vyzývá novináře týrat Taycan znovu a znovu.
Není pochyb o tom, že Tesla Model S P100D je extrémně rychlým vozem, zvlášť v režimu Ludicrous. Je rychlá tak moc, že prakticky nemá konkurenci. Sprint z klidu na stovku totiž dokáže zvládnout dokonce již za 2,28 sekundy, tedy rychleji než Bugatti Chiron s 1 500 koňmi a startovní cenou 2,4 milionu Eur (cca 62 milionů Kč). Problém je jen v tom, že zatímco se Chironem můžete na maximum zrychlovat od rána do večera, s Teslou nikoli - na plný výkon funguje jen chvíli a jen s téměř plně nabitými akumulátory.
Pro okruhovou jízdu je vůz prakticky nepoužitelný, na Nordschleife se přehřeje už po třetině kola a ani sprinty nezvládá dlouho. Kalifornská automobilka ostatně sama přiznala, že systém bateriového managementu konstantně monitoruje vůz a chrání jej před poškozením. Pokud tedy aktivujete rychlý start opakovaně za sebou, technologie vám po určitém počtu vystaví stopku. Respektive vyřadí systém kontroly startu a sníží výkon zhruba o 100 koní.
Tento fakt nevytahujeme proto, že bychom značku s Elonem Muskem v čele chtěli jakkoliv poškodit. Jen poukazujeme na skutečnost, že jakkoliv se Model S P100D často tváří jako král světa, konkurenci za sebou dokáže nechat jen za určitých okolností a po určitý čas. Poté jednoduše narazí na konstrukční limity. A to se nyní pro Teslu stává komplikací.
Nejde o to, že by se kvůli tomu majitelům zhroutil svět, problémem je skutečnost, že na trh míří vůz schopný v tomto ohledu Teslu jasně překonat. A navíc k tomu přihazuje image sportovní legendy. Mluvíme tu o Porsche Taycan, které by mělo být odhaleno již za pár týdnů na autosalonu ve Frankfurtu. Ještě než se tak ovšem stane, automobilka usadila za volant Jonnyho Smithe, který dnes pracuje pro kanál Fully Charged na Youtube.
Smith se dle svých slov stal vůbec prvním člověkem mimo automobilku, který mohl usednout za volant a naplno odzkoušet hlavně dynamický potenciál vozu. Při tom byl výslovně pobízen, aby auto týral dalšími a dalšími ostrými akceleracemi, neboť Porsche už dříve veřejně slíbilo, že Taycan nebude mistrem pár ostrých akcelerací. Smith se tak zaměřil na sprinty z klidu na dvoustovku při využití systému Launch Control. A provedl to 26krát po sobě s časy pod 10 sekund, kdy rozdíl mezi nejlepším a nejhorším činil jen 0,8 sekundy.
Tak konzistentní dynamiky po tolik akcelerací Tesly není schopna za žádných okolností a Porsche se konkurenčnímu stroji očividně vysmívá ještě před uvedením toho svého na trh - dobře ví, že právě tohle americký sedan nezvládá. Je ale pochopitelně otázkou, kdo se bude smát naposledy - jsme nyní ještě více zvědavi na první srovnávací testy mezi elektromobilem ze Zuffenhausenu a z Fremontu. Doufejme přitom, že u toho budou lidé, kteří nebudou nadržovat ani Porsche, ani Tesle.
Závěrem dodejme, že na videu se neobjevuje žádná juniorská verze. Jonny otestoval vrcholné provedení Porsche Taycan, které disponuje dvěma elektromotory, pohonem všech kol a výkonem okolo 600 koní. Baterie o kapacitě 90 kWh by pak měly vystačit na minimálně 500 kilometrů, nejvyšší rychlost přesahuje 250 km/h a zrychlení z klidu na stovku má vůz zvládnout za méně než 3,5 sekundy. Tedy pomaleji než konkurence z Kalifornie, nicméně skutečně neustále.
Jonny Smith otestoval jízdní dynamiku Porsche Taycan. Přitom dokázal 26krát za sebou zrychlit z klidu na dvoustovku pod 10 sekund, něco takového Tesla nezvládá
Zdroj: Fully Charged@Youtube
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 7 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 8 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 10 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 11 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch