Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Panamera 4 E-Hybrid je venku. O spotřebě lže, o dynamice snad ne
9.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další varianta nové Panamery nabídne 330+136 koní a baterie o kapacitě 14,1 kWh. Stovku dá za 4,6 s, 50 km pak čistě na elektřinu.
Měření spotřeby paliva aut v rámci cyklu NEDC a způsoby, kterými lze výsledky manipulovat, dnes už asi nemá smysl komentovat. K realitě mají daleko všechny, nejvíce se ji ale vzdalují v případě hybridů a vozů s malými motory. V prvním případě je důvod jasný - metodika měření průměruje naměřenou spotřebu benzinu či nafty v elektrickém a „spalovacím” módu přičemž elektřinu považuje pokaždé za nic. Výsledkem jsou tak hodnoty, které na papíře udiví a možná vás i zaplaví touhou po vlastnictví takového vozu, nicméně v reálu přichází zklamání.
Tento mustr využívá i Porsche, které aktuálně představilo novou hybridní verzi modelu Panamera zvanou 4 E-Hybrid. Pod její kapotou se ukrývá 2,9litrový šestiválec biturbo, který dává 330 koní a 450 Nm. K tomu se přidává elektromotor, jenž produkuje dalších 136 koní a 400 Nm. Na rozdíl od předchůdce, kde se elektromotor zapojoval až po sešlápnutí plynu na 80 %, zde pracuje stále.
Oproti minulé generaci se změnila také převodovka, namísto konvenčního automatu s konvertorem točivého momentu zde máme novou dvouspojkovou osmistupňovou skříň PDK. Dále pak technici z Weissachu zvýšili kapacitu vodou chlazených lithium-iontových baterií z 9,4 na 14,1 kWh, bez nutnosti navyšování hmotnosti. Kromě toho můžeme zmínit ještě příplatkové 7,2 kW rychlodobíjení, které zkracuje dobu dobíjení z 5,8 hodin na 3,6 hodiny.
Mechaniku tedy máme probranou, přejít můžeme k jízdní dynamice a proklamované nereálné spotřebě. Ta činí pouhých 2,5 l/100 km dle cyklu NEDC (data pro Ameriku, jež více odpovídají realitě, byť jsou taktéž částečně zkreslená, zatím nejsou k dispozici), což výrazně ovlivňuje schopnost urazit až 50 kilometrů čistě na elektřinu. Že s takovou spotřebou dlouhodobě jezdit nepůjde a že by bylo vhodné zmínit i spotřebu elektrické energie, netřeba dodávat. Maximálka na elektriku činí 140 km/h, při zapojení obou agregátů pak 278 km/h, zatímco stovku dáte za 4,6 sekundy. To už by pravda být mohla, tedy dokud vám nedojde „šťáva” v akumulátorech.
Dále můžeme zmínit, že Panamera 4 E-Hybrid dostala čtyři řidičské režimy E-Power, Hybrid Auto, E-Hold a E-Charge. Po nastartování je vůz vždy v prvním zmíněném, v případě posledního pak šestiválcový motor produkuje více výkonu, než je nutné pro samotnou jízdu, aby docházelo k dobíjení baterií. Mimo to je možné počítat ještě s módy Sport a Sport Plus, kdy právě ve druhém zmíněném můžete dosáhnout nejvyšší rychlosti 278 km/h.
Hybridní provedení již ve standardu nabízí paket Sport Chrono, navíc vůči klasickým benzinovým či dieselovým variantám došlo k lehkému přepracování, respektive doplnění polodigitálního přístrojového štítu. Ve finále pak jen zmíníme živý debut v Paříži a začátek prodeje v dubnu příštího roku. Cena pro německý trh přitom byla stanovena na 100 553 Eur (cca 2 717 000 Kč).
Zvenčí se Porsche Panamera 4 E-Hybrid liší od zbytku nabídky jinými koncovkami výfuku či zeleně podbarvenými nápisy...
...zásadní rozdíly ovšem nenajdete ani uvnitř. Vše podstatné je pod kapotou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 2 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 2 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 3 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 5 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.18. 12:19 - M.Z.
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 12:02 - denis
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 11:26 - jerry
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB