Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu

Značka z Zuffenhausenu mění zažité pořádky, plochý čtyřlitrový šestiválec totiž už u nové 911 RSR nenajdeme vzadu. A není to jediná novinka.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu

17.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Značka z Zuffenhausenu mění zažité pořádky, plochý čtyřlitrový šestiválec totiž už u nové 911 RSR nenajdeme vzadu. A není to jediná novinka.

Porsche 911 prošlo v posledních letech celou řadou změn. S příchodem generace 996 dorazily vodou chlazené motory, poslední inkarnace 991 pro změnu vyměnila hydraulické řízení za elektrické. Naposledy pak atmosférické plnění nahradilo přeplňování. Po celou dobu tu však panovala jedna neochvějná jistota, jež souvisela s uložením pohonné jednotky s protiběžnými písty (tzv. boxer) vzadu, třebaže byl postupem času méně a méně vzadu než dříve. S příchodem nového závodního speciálu RSR už neplatí ani to.

Toto kupé bude příští rok bojovat v devatenácti závodech kategorie LM-GTE, přičemž chybět nebude ani na startu 24 hodin Le Mans. Technici značky v jeho případě usadili čtyřlitrový plochý šestiválec nikoliv za, ale před zadní nápravu, což umožnilo instalaci delšího zadního difuzoru. Díky tomu má novinka nabídnout lepší ovladatelnost.

Jde přitom o vskutku radikální změnu, která si vyžádala opětovný vývoj všech klíčových komponentů. Nové je tak zavěšení, karoserie i samotný motor. Ten v závislosti na pravidlech a průměru restriktorů může produkovat až 510 koní, jež na zadní 31 centimetrů široká kola přenáší šestistupňová sekvence ovládaná pádly a hořčíkovou skříní.

Hmotnost vozu je 1 243 kg, což zkombinováno s výše zmíněným výkonem jistě umožní působivou jízdní dynamiku. Konkrétní data ale značka nezmiňuje. Krotit auto budou šestipístkové třmeny svírající masivní kotouče a kola dostala centrální matici. Mezi těmi zadními se skrývá samosvorný diferenciál, karoserie je z karbonu, její jednotlivé díly drží rychloupínáky pro snadný servis.

Zásadní novinkou je také příchod technologie Collision Avoid System, jež využívá radar a řidiče varuje před rychleji jedoucími speciály kategorií LMP1 a LMP2. Ty systém zvládá detekovat i za snížené viditelnosti, což má navýšit bezpečnost při pohybu v obvykle rozmanitém závodním poli. Stejným směrem míří také i další stáje.

Bezpečnost má rovněž na starosti plnohodnotná ochranná klec, která se nastěhovala do kabiny společně s vyjímatelným volantem, vícebodovými bezpečnostními pásy či sedadly uchycenými napevno k šasí. V závislosti na výšce řidiče se tedy posunují pedály. Tím ale máme popis interiéru prakticky za sebou, vše ostatní bylo „vykucháno“.

Ve finále tak již jen dodáme, že ostrá premiéra čeká nové Porsche 911 RSR již 28. ledna příštího roku na okruhu v Daytoně. Zde přitom hodlá zabojovat nejen díky všem zmíněným novinkám, ale také novému spoileru suplujícímu zadní okno. Ten byl inspirován speciálem 919 Hybrid a má výrazně navyšovat přítlak.


Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu - 1 - Porsche 911 RSR 2017 prvni sada 01Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu - 2 - Porsche 911 RSR 2017 prvni sada 02Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu - 3 - Porsche 911 RSR 2017 prvni sada 03Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu - 4 - Porsche 911 RSR 2017 prvni sada 04Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu - 5 - Porsche 911 RSR 2017 prvni sada 05Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu - 6 - Porsche 911 RSR 2017 prvni sada 06Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu - 7 - Porsche 911 RSR 2017 prvni sada 07Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu - 8 - Porsche 911 RSR 2017 prvni sada 08Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu - 9 - Porsche 911 RSR 2017 prvni sada 09Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu - 10 - Porsche 911 RSR 2017 prvni sada 10Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu - 11 - Porsche 911 RSR 2017 prvni sada 11Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu - 12 - Porsche 911 RSR 2017 prvni sada 12Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu - 13 - Porsche 911 RSR 2017 prvni sada 13Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu - 14 - Porsche 911 RSR 2017 prvni sada 14Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu - 15 - Porsche 911 RSR 2017 prvni sada 15Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu - 16 - Porsche 911 RSR 2017 prvni sada 16Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu - 17 - Porsche 911 RSR 2017 prvni sada 17Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu - 18 - Porsche 911 RSR 2017 prvni sada 18Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu - 19 - Porsche 911 RSR 2017 prvni sada 19Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu - 20 - Porsche 911 RSR 2017 prvni sada 20
Nové závodní Porsche 911 RSR dorazilo do Los Angeles

Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu - 21 - Porsche 911 RSR 2017 prvni sada 21Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu - 22 - Porsche 911 RSR 2017 prvni sada 22Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu - 23 - Porsche 911 RSR 2017 prvni sada 23Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu - 24 - Porsche 911 RSR 2017 prvni sada 24Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu - 25 - Porsche 911 RSR 2017 prvni sada 25Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu - 26 - Porsche 911 RSR 2017 prvni sada 26Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu - 27 - Porsche 911 RSR 2017 prvni sada 27Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu - 28 - Porsche 911 RSR 2017 prvni sada 28Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu - 29 - Porsche 911 RSR 2017 prvni sada 29
Oproti minulosti dostal speciál motor uložený před zadní nápravou

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.