Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu
17.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Značka z Zuffenhausenu mění zažité pořádky, plochý čtyřlitrový šestiválec totiž už u nové 911 RSR nenajdeme vzadu. A není to jediná novinka.
Porsche 911 prošlo v posledních letech celou řadou změn. S příchodem generace 996 dorazily vodou chlazené motory, poslední inkarnace 991 pro změnu vyměnila hydraulické řízení za elektrické. Naposledy pak atmosférické plnění nahradilo přeplňování. Po celou dobu tu však panovala jedna neochvějná jistota, jež souvisela s uložením pohonné jednotky s protiběžnými písty (tzv. boxer) vzadu, třebaže byl postupem času méně a méně vzadu než dříve. S příchodem nového závodního speciálu RSR už neplatí ani to.
Toto kupé bude příští rok bojovat v devatenácti závodech kategorie LM-GTE, přičemž chybět nebude ani na startu 24 hodin Le Mans. Technici značky v jeho případě usadili čtyřlitrový plochý šestiválec nikoliv za, ale před zadní nápravu, což umožnilo instalaci delšího zadního difuzoru. Díky tomu má novinka nabídnout lepší ovladatelnost.
Jde přitom o vskutku radikální změnu, která si vyžádala opětovný vývoj všech klíčových komponentů. Nové je tak zavěšení, karoserie i samotný motor. Ten v závislosti na pravidlech a průměru restriktorů může produkovat až 510 koní, jež na zadní 31 centimetrů široká kola přenáší šestistupňová sekvence ovládaná pádly a hořčíkovou skříní.
Hmotnost vozu je 1 243 kg, což zkombinováno s výše zmíněným výkonem jistě umožní působivou jízdní dynamiku. Konkrétní data ale značka nezmiňuje. Krotit auto budou šestipístkové třmeny svírající masivní kotouče a kola dostala centrální matici. Mezi těmi zadními se skrývá samosvorný diferenciál, karoserie je z karbonu, její jednotlivé díly drží rychloupínáky pro snadný servis.
Zásadní novinkou je také příchod technologie Collision Avoid System, jež využívá radar a řidiče varuje před rychleji jedoucími speciály kategorií LMP1 a LMP2. Ty systém zvládá detekovat i za snížené viditelnosti, což má navýšit bezpečnost při pohybu v obvykle rozmanitém závodním poli. Stejným směrem míří také i další stáje.
Bezpečnost má rovněž na starosti plnohodnotná ochranná klec, která se nastěhovala do kabiny společně s vyjímatelným volantem, vícebodovými bezpečnostními pásy či sedadly uchycenými napevno k šasí. V závislosti na výšce řidiče se tedy posunují pedály. Tím ale máme popis interiéru prakticky za sebou, vše ostatní bylo „vykucháno“.
Ve finále tak již jen dodáme, že ostrá premiéra čeká nové Porsche 911 RSR již 28. ledna příštího roku na okruhu v Daytoně. Zde přitom hodlá zabojovat nejen díky všem zmíněným novinkám, ale také novému spoileru suplujícímu zadní okno. Ten byl inspirován speciálem 919 Hybrid a má výrazně navyšovat přítlak.
Nové závodní Porsche 911 RSR dorazilo do Los Angeles
Oproti minulosti dostal speciál motor uložený před zadní nápravou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch