Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche stvořilo nejsilnější sériový kombík světa. Má 680 koní na až 1 295 litrů
26.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud chcete opravdu rychlé kombi, nic lepšího mezi sériově vyráběnými auty v tuto chvíli nenajdete. S tímto strojem jste na 160 km/h za 7,9 s.
Očekávané se stalo skutečností. Porsche aktuálně představilo novou verzi svého stylového kombíku zvanou Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Ta stejně jako liftback pracuje s kombinací čtyřlitrového osmiválce twin-turbo a elektromotoru, jenž na obě nápravy posílají souhrnných 680 koní a 850 Nm točivého momentu. Sprint z klidu na stovku se tak odehraje za 3,4 sekundy, zatímco maximálka činí 310 km/h.
S ohledem na zavedenou praxi v Zuffenhausenu je více než jisté, že hodnota akcelerace bude spíše podceněnou než přeceněnou hodnotou. Koneckonců s paketem Sport Chrono zvládne stovku za 3,6 sekundy i běžnější Panamera Turbo Sport Turismo, která ke svému pohonu užívá pouze osmiválec naladěný na 550 koní. Hybridní varianta však ke spalovací jednotce přihazuje ještě 136 elektrických koní.
Je samozřejmě nutné dodat, že s příchodem hybridní soustavy se zvýšila hmotnost vozu - ta celková činí neskutečných 2,9 tuny. Na druhou stranu, s elektromotorem má hybridní verze zajištěn „odpich“ od nulových otáček. Lze tedy předpokládat, že realitou bude stovka spíše někde okolo 3,2 s. Stošedesátku pak dle technických dat zvládnete za 7,9 sekundy a 80-120 km/h za 2,3 s.
Vyjma zlepšení akcelerace se hybridní ústrojí stará rovněž o zlepšení spotřeby, jenž byla vypočítána na pouhých 3 l/100 km. Nejspíše asi nemusíme dodávat, že této hodnoty vůz reálně nedosahuje. S dojezdem 49 kilometrů na elektřinu tobude podobné, baterie o kapacitě 14,1 kWh lze přitom dobít za 2,4 až 6 hodin podle dostupného elektrického výkonu nabíječky.
Tím nám unikátní prvky spojené s hybridním ústrojím končí, dále lze již počítat se stejnými věcmi, jaké dostala do vínku i základní Panamera Sport Turismo. Máme tu tedy i adaptivní střešní spoiler, který je na základě jízdních situací a zvoleného režimu stavitelný ve třech úrovních. Generovat přitom může dodatečných 50 kg přítlaku, zároveň redukuje turbulence při otevřeném střešním oknu.
V kabině je pro změnu možné počítat s digitalizovaným přístrojovým štítem nebo třímístnou zadní lavicí, ačkoliv Porsche této konfiguraci říká 2+1 a dodává, že plnohodnotná jsou pouze krajní sedadla. Za příplatek pak lze ostatně sáhnout po dvou zcela nezávislých křeslech. Objem zavazadelníku se přitom pohybuje v rozmezí 425 až 1 295 litrů.
Zbývá již jen dodat, že cena na německém trhu startuje na částce 188 592 Eur (cca 4 913 000 Kč), přičemž již ve standardu lze počítat třeba s 21palcovými koly, karbon-keramickými brzdami či vektorováním točivého momentu a uzamykatelným zadním diferenciálem. Kromě toho nechybí ani adaptivní vzduchový podvozek.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo páruje 680 koní s 1 295 litry, jenž zvládne pobrat do zavazadelníku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 10 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 11 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda