Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche stvořilo nejsilnější sériový kombík světa. Má 680 koní na až 1 295 litrů
26.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud chcete opravdu rychlé kombi, nic lepšího mezi sériově vyráběnými auty v tuto chvíli nenajdete. S tímto strojem jste na 160 km/h za 7,9 s.
Očekávané se stalo skutečností. Porsche aktuálně představilo novou verzi svého stylového kombíku zvanou Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Ta stejně jako liftback pracuje s kombinací čtyřlitrového osmiválce twin-turbo a elektromotoru, jenž na obě nápravy posílají souhrnných 680 koní a 850 Nm točivého momentu. Sprint z klidu na stovku se tak odehraje za 3,4 sekundy, zatímco maximálka činí 310 km/h.
S ohledem na zavedenou praxi v Zuffenhausenu je více než jisté, že hodnota akcelerace bude spíše podceněnou než přeceněnou hodnotou. Koneckonců s paketem Sport Chrono zvládne stovku za 3,6 sekundy i běžnější Panamera Turbo Sport Turismo, která ke svému pohonu užívá pouze osmiválec naladěný na 550 koní. Hybridní varianta však ke spalovací jednotce přihazuje ještě 136 elektrických koní.
Je samozřejmě nutné dodat, že s příchodem hybridní soustavy se zvýšila hmotnost vozu - ta celková činí neskutečných 2,9 tuny. Na druhou stranu, s elektromotorem má hybridní verze zajištěn „odpich“ od nulových otáček. Lze tedy předpokládat, že realitou bude stovka spíše někde okolo 3,2 s. Stošedesátku pak dle technických dat zvládnete za 7,9 sekundy a 80-120 km/h za 2,3 s.
Vyjma zlepšení akcelerace se hybridní ústrojí stará rovněž o zlepšení spotřeby, jenž byla vypočítána na pouhých 3 l/100 km. Nejspíše asi nemusíme dodávat, že této hodnoty vůz reálně nedosahuje. S dojezdem 49 kilometrů na elektřinu tobude podobné, baterie o kapacitě 14,1 kWh lze přitom dobít za 2,4 až 6 hodin podle dostupného elektrického výkonu nabíječky.
Tím nám unikátní prvky spojené s hybridním ústrojím končí, dále lze již počítat se stejnými věcmi, jaké dostala do vínku i základní Panamera Sport Turismo. Máme tu tedy i adaptivní střešní spoiler, který je na základě jízdních situací a zvoleného režimu stavitelný ve třech úrovních. Generovat přitom může dodatečných 50 kg přítlaku, zároveň redukuje turbulence při otevřeném střešním oknu.
V kabině je pro změnu možné počítat s digitalizovaným přístrojovým štítem nebo třímístnou zadní lavicí, ačkoliv Porsche této konfiguraci říká 2+1 a dodává, že plnohodnotná jsou pouze krajní sedadla. Za příplatek pak lze ostatně sáhnout po dvou zcela nezávislých křeslech. Objem zavazadelníku se přitom pohybuje v rozmezí 425 až 1 295 litrů.
Zbývá již jen dodat, že cena na německém trhu startuje na částce 188 592 Eur (cca 4 913 000 Kč), přičemž již ve standardu lze počítat třeba s 21palcovými koly, karbon-keramickými brzdami či vektorováním točivého momentu a uzamykatelným zadním diferenciálem. Kromě toho nechybí ani adaptivní vzduchový podvozek.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo páruje 680 koní s 1 295 litry, jenž zvládne pobrat do zavazadelníku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před hodinou - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 3 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 6 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva