Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche ukazuje cestu koncernu VW. I bez moderních nesmyslů stvořilo krásnou kabinu
23.1.2019 | Petr Prokopec
Interiéry moderních aut mohou být krásné a vybavené věcmi, o kterých se nám dříve nesnilo, se záplavou dotykových displejů ale nikdy nebudou tak příjemné. Nové Porsche 911 dál sází na tlačítka.
Od představení nového Porsche 911 uběhlo již několik týdnů, přesto osmá generace zůstává v centru dění. Jakkoliv se zvenčí na první pohled od předchozího provedení moc nezměnila, tedy až na poněkud svérázné kliky dveří, pod kapotou došlo na řadu modifikací. Pohonná jednotka dnes ale zůstává pčím zcela skryta, těšit se tak lze alespoň z vyššího výkonu. Snad nejvíce ale značka ze Zuffenhausenu řádila v interiéru.
Kultovní model se dočkal zcela nové kabiny, která působí mnohem čistším dojmem, než tomu bylo dříve. To není u nových aut zase tak výjimečné, Porsche se ale na rozdíl od mnoha dalších výrobců, včetně třeba koncernového Audi vyhnulo eliminaci tlačítek, řada z nich zůstala na svém místě. Jen byl přepracován jejich tvar. To je vskutku překvapivé, dle firemního šéfa vývoje a výzkumu Michaela Steinera to ale má své opodstatnění. „Mačkat tlačítka je zábavné. Není to vždy jen o obrazovkách. Chtěli jsme čistý vnitřek, zároveň jsme ale chtěli zachovat zákazníkům jejich oblíbenou kratochvíli.“
Máte pocit, že Steiner přehání a svými slovy jen omlouvá skutečnost, že designéři Porsche jsou natolik líní, že nejen ponechávají bez doteku siluetu vozu, ale nyní ještě opomenuli vylepšit kabinu vozu? Pak zkuste zapřemýšlet dvakrát. Nebo se spíše vžijte do role majitele 911, který právě po vlastní ose dorazil na okruh, převlékl se do závodního overalu, nasadil helmu a rukavice a postavil se na startovní čáru. V takové chvíli by byť jen snaha o aktivaci sportovního režimu na displeji byla nemožná a vlastně ve své podstatě otravná.
O poznání jiná situace však nastává, když k dispozici máte tlačítka. Ta navíc již nejsou v mnoha případech tak titěrná, problémem tedy nejsou ani ony rukavice. Pár prostých pohybů sice vede ke stejnému cíli, k jakému by vás dovedla i dotyková obrazovka, nicméně samotnou cestu si užijete rovněž. Navíc bychom se ani nedivili, kdyby tím, jak měníte tuhost tlumičů a otevíráte škrtící klapku výfuku, narůstal i váš pocit, že jste závodním jezdcem připravujícím se pomalu na start v Le Mans. Jakkoliv tedy Porsche začalo klást důraz na komfort, své kořeny zjevně ještě zcela neodstřihlo. A celému koncernu VW ukazuje, kudy lze kráčet - snažit se ovládat auto jen přes dotykové displeje za jízdy, klidně bez rukavic a mimo okruh, je někdy velmi nepříjemné...
I nové Porsche 911 nadále disponuje kabinou s tlačítky...
...vše ale působí mnohem čistěji než u předchůdce
Porsche se tak vydalo docela jinou cestou než zbytek koncernu VW tažený Audi - v jeho nových modelech jsou už tlačítka skoro neexistující věcí
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 6 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 8 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 9 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 11 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis