Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení
7.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zvenčí i uvnitř se facelift nejryzejší verze 911 omezuje hlavně na detaily. Pod kapotou ale máme revoluci, vrátil se manuál a motor má větší objem.
Stánek Porsche na letošním ženevském autosalonu byl ještě před pár hodinami opředen tajemstvím. Na jednu stranu bylo jasné, že tam uvidíme Panamery Turbo S E-Hybrid a Sport Turismo, na druhou nebylo zcela jisté, zda se tam opravdu ukáže facelift Porsche 911 GT3. Nakonec ano a jde o událost ve znamení dobrých zpráv.
Seznamte se tedy prosím s 991.2 GT3. Designově mnoho odlišností nenajdete. Hlavní změnou je nové odlehčené karbonové křídlo, které doprovází přepracovaný difuzor s dvojicí koncovek výfuku uvnitř. Nechybí ani odlišné světlomety vpředu a vzadu či upravené nárazníky, které byly dle tvrzení automobilky přizpůsobeny pro lepší proudění vzduchu.
V interiéru vidíme volantu převzatý z hybridního supersportu 918 Spyder, spolu s ním přišla také v 18 směrech elektricky stavitelná sportovní sedadla. Lze je nahradit příplatkovými skořepinami se zafixovanými karbonovými opěradly. Porsche Communication Managemenet (PCM) je již opět součástí standardní výbavy.
Jakkoliv jde přitom o drobnosti, inovované Porsche 911 GT3 je díky nim zvenčí i zevnitř jasně odlišitelné od dosavadního provedení. To se ostatně týká i největší změny oproti současnosti, a to návratu šestistupňového manuálu. Ten je stejně jako sedmistupňová automatická převodovka PDK spřažen s atmosférickým čtyřlitrovým šestiválcem.
Plochá pohonná jednotka má stejný objem jako 911 GT3 RS či 911 R, nicméně jejím základem jsou agregáty používané závodními speciály 911 GT3 R a 911 RSR. Porsche tak navazuje na předchozí tradici, jež pod kapotou modelů Gran Turismo propojovala silniční a okruhové aktivity.
Čtyřlitrový boxer dává k dobru 500 koní a 460 Nm, které obě převodovky přenášejí na zadní kola. S automatem akcelerace z klidu na stovku zabere 3,2 sekundy, manuál je prý o šest desetin pomalejší, čemuž je docela obtížné věřit. Na druhou stranu vám ovšem umožní rozlet až na nejvyšší rychlost 318 km/h, zatímco verze s PDK si musí vystačit s jedním kilometrem v hodině méně.
Vůz osazený šestistupňovým manuálem váží 1 413 kg, PDK hmotnost zvyšuje o dalších sedmnáct kilogramů. Pro obě varianty je připraven také poladěný podvozek, součástí standardu se stalo i řízení zadní nápravy.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Faceliftované Porsche 911 GT3 ani v Ženevě manuál nepředvedlo
Na prvních fotkách sice ruční řazení nevidíme, kompletní tisková zpráva o něm ale hovoří jasně. Nakonec, návrat manuál a příchod čtyřlitrového motoru jsou největší novinky faceliftu, vzhled se změnil jen lehce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva