Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Poslechněte si motor auta, které má jet až 500 km/h. Výkon počítá na megawatty
22.11.2018 | Mirek Mazal
Když chcete postavit vůbec nejrychlejší auto světa, bez extrémně výkonného motoru to nepůjde. Právě jeho závěrečné ladění můžeme sledovat za sklem laboratoře.
SSC Tuatara má jediný cíl - stát se nejrychlejším silničním autem světa. Projekt tohoto vozu byl původně odhalen v roce 2011 ve formě konceptu, v průběhu tohoto roku se ale ukázal v téměř finální verzi. Uvedl se touhou založit aktuálně neexistující klub aut schopných protnout hranice 300 mph (483 km/h) a 500 km/h, k čemuž potřebuje adekvátní výkon. Ten má poskytnou trumf s označením 5,9 V8.
Vidlicový osmiválec s dvojitým přeplňováním má na svém bloku nápis „1,3 Megawatts“. Popisek není slovní hříčka, ale legitimní označení - když agregát běží na palivo s 85 % podílem etanolu, dokáže vyvinout až 1 300 kilowattů čili 1,3 MW (1 768 koní) výkonu. Jednotka vyrobená na míru firmou Nelson Racing Engines přináší stále působivých 1 007 kW (1 369 koní) při použití benzínu běžného oktanového čísla 91. Mix obou prý stačí na cca 1 119 kW (1 521 koní). Na taková čísla nejsme v běžném životě zvyklí.
Díky videu ze závěrečného testování v laboratoři může slyšet a vidět vytočený megawattový motor. SSC Tuatara původně měl mít objem 6,9 l, ale inženýři odebrali litr objemu a přidali dvojité vstřikování na každý válec.
Tato technika by sama o sobě nestačila na zápis do Guinessovy knihy rekordů. Chce-li SSC založit klub pokořitelů 500 km/h, tak hypersport potřebuje více než výkonný motor. Měl by mít mít aerodynamicky dokonalé tělo s nízkým koeficientem odporu vzduchu, Tuatara má slibný Cd 0,279. Pod uhlíkovými vlákny se skrývá karbonový monokok, který udržuje hmotnost na 1 247 kilogramech před doplněním tekutých náplní.
Společnost ze severu USA už přijímá na stroj pojmenovaný podle plazů z Nového Zélandu objednávky. V nové továrně ve Washingtonu bude vyrobeno jen 100 kusů, takže půjde o velmi exkluzivní zboží. Pokud máte zájem, cena začíná kousek nad 1 milionem dolarů, tedy okolo 23 milionů Kč.
Náročně testovaný motor se má postarat o zajetí absolutního rychlostního rekordu sériově vyráběného silničního auta. Výkon ani hrozivý projev mu nechybí
Záběry poslední, prý už sériové podoby SSC Tuatara z letošní Pebble Beach
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch