Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Poslechněte si motor auta, které má jet až 500 km/h. Výkon počítá na megawatty
22.11.2018 | Mirek Mazal
Když chcete postavit vůbec nejrychlejší auto světa, bez extrémně výkonného motoru to nepůjde. Právě jeho závěrečné ladění můžeme sledovat za sklem laboratoře.
SSC Tuatara má jediný cíl - stát se nejrychlejším silničním autem světa. Projekt tohoto vozu byl původně odhalen v roce 2011 ve formě konceptu, v průběhu tohoto roku se ale ukázal v téměř finální verzi. Uvedl se touhou založit aktuálně neexistující klub aut schopných protnout hranice 300 mph (483 km/h) a 500 km/h, k čemuž potřebuje adekvátní výkon. Ten má poskytnou trumf s označením 5,9 V8.
Vidlicový osmiválec s dvojitým přeplňováním má na svém bloku nápis „1,3 Megawatts“. Popisek není slovní hříčka, ale legitimní označení - když agregát běží na palivo s 85 % podílem etanolu, dokáže vyvinout až 1 300 kilowattů čili 1,3 MW (1 768 koní) výkonu. Jednotka vyrobená na míru firmou Nelson Racing Engines přináší stále působivých 1 007 kW (1 369 koní) při použití benzínu běžného oktanového čísla 91. Mix obou prý stačí na cca 1 119 kW (1 521 koní). Na taková čísla nejsme v běžném životě zvyklí.
Díky videu ze závěrečného testování v laboratoři může slyšet a vidět vytočený megawattový motor. SSC Tuatara původně měl mít objem 6,9 l, ale inženýři odebrali litr objemu a přidali dvojité vstřikování na každý válec.
Tato technika by sama o sobě nestačila na zápis do Guinessovy knihy rekordů. Chce-li SSC založit klub pokořitelů 500 km/h, tak hypersport potřebuje více než výkonný motor. Měl by mít mít aerodynamicky dokonalé tělo s nízkým koeficientem odporu vzduchu, Tuatara má slibný Cd 0,279. Pod uhlíkovými vlákny se skrývá karbonový monokok, který udržuje hmotnost na 1 247 kilogramech před doplněním tekutých náplní.
Společnost ze severu USA už přijímá na stroj pojmenovaný podle plazů z Nového Zélandu objednávky. V nové továrně ve Washingtonu bude vyrobeno jen 100 kusů, takže půjde o velmi exkluzivní zboží. Pokud máte zájem, cena začíná kousek nad 1 milionem dolarů, tedy okolo 23 milionů Kč.
Náročně testovaný motor se má postarat o zajetí absolutního rychlostního rekordu sériově vyráběného silničního auta. Výkon ani hrozivý projev mu nechybí
Záběry poslední, prý už sériové podoby SSC Tuatara z letošní Pebble Beach
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva