Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Převlečený Nissan? Je to nejdynamičtější pick-up světa, říká o třídě X Mercedes
3.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka třícípé hvězdy není jen jinak karosovaným Nissanem Navara. Změny se soustřeďují hlavně na motorový prostor a rozšířený rozchod kol.
Vůbec první či ve skutečnosti spíše druhý pick-up Mercedesu jsme si v koncepční formě mohli prohlédnout před několika málo dny. Už delší dobu ovšem víme, že základem nové třídy X je poněkud plebejský Nissan Navara. Bylo tak vlastně jen otázkou, k jak výraznému odklonu od dárcovského vozu došlo. V tomto ohledu asi nejpatrnější je ohlášení příchodu šestiválcového turbodieselu, japonský model totiž užívá maximálně čtyřválce, byť rozhodně ne malé.
Šéf divize užitkových vozů Mercedesu Volker Mornhinweg dodává, že ve skutečnosti bylo změněno daleko více věcí, než se na první pohled zdá. Ač tedy u podvozku zůstal zachován žebřinový rám, pětiprvkové zavěšení zadní nápravy či přední vzpěry MacPherson, dočkat se máme diametrálně odlišného chování. „Věděli jsme, co je třeba udělat. Opravdu pořádný kus práce, ale mnohé zkušenosti jsme získali z našich SUV.“
Aktuálně tak dle Mornhinwega „stěží poznáte rozdíl mezi silnicí a terénem. Chtěl jsem, aby byl vůz precizní v zatáčkách a nabízel působivou ovladatelnost - nyní tak ucítíte, co přesně dělá.“ Za tímto posunem má stát rozšířený rozchod kol, který měl umocnit stabilitu a přilnavost. Zároveň pak došlo k redukci náklonů karoserie. Kromě toho byla prioritou i vyšší kultivovanost, což obvykle není u pick-upů silná stránka.
Tyto změny měly podle vedoucího technika Klause Benzingera posunout třídu X na vrchol segmentu. Z toho důvodu prý Mercedes nemohl používat konkurenci pro srovnání, neboť její dynamika se rázem měla jevit jako nedostačující. Nakolik jde ale o marketing a realitu, to zjistíme až v závěru příštího roku, kdy by pick-up s třícípou hvězdou na přepracované čelní masce měl zamířit do prodeje.
Aktuálně tak jen můžeme dodat, že i přes veškeré ohlášené změny a rozšířený rozchod kol nedojde vůči dárcovskému vozu ke změně výrobní lokality. Třída X určená pro evropský, australský a jihoafrický trh tedy bude sjíždět z montážních linek továrny Nissanu v Barceloně. V roce 2018 pak dorazí ještě provedení pro Jižní Ameriku, kde bude produkováno pro změnu v závodě Renaultu v argentinské Cordobě.
Mercedes třídy X se od Nissanu Navara má lišit i jinak než jen třícípou hvězdou na čelní masce
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
včera - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch