Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pro VW budou elektromobily pohromou, říká, že na každém prodělá 77 tisíc Kč
25.4.2019 | Petr Prokopec
Lidé z VW odhalili základní cenu nového hatchbacku ID i jeho techniku. Novinku prezentují zástupci značky s úsměvem, jen radost jim ale nepřinese.
Volkswagen momentálně patří mezi automobilky, které se nejvíce ohání svou elektrickou budoucností. Německá firma tak ale nečiní jen na základě vlastní vůle či tužeb zákazníků - jednak jde o důsledek legislativních tlaků, jednak se tím snaží napravit si reputaci pošramocenou dobře známým dieselovým skandálem. Automobilka by pochopitelně ráda zlepšila i své ekonomické výsledky, zejména pak ziskovou marži, kterou má mimochodem třikrát nižší než Škoda. Zrovna v tomto ohledu ji ale nástup elektromobilů nepomůže ani v nejmenším.
VW se naopak ze stejného důvodu bude muset připravit na další utahování opasků. Němci sice od počátku zmiňují, že nedopadnou jako Tesla nebo sedláci u Chlumce, současné informace to ale tak úplně nepotvrzují. Lidé z Volkswagenu totiž magazínu Auto Motor und Sport přiznali, že na každém prodaném autě budou tratit nemalých 3 000 Eur, tedy více jak 77 tisíc Kč. A to rozhodně není málo peněz.
Za tímto faktem stojí hlavně ta skutečnost, že VW se chce s hatchbackem ID dostat na úroveň dieselových vozů a nabízet jej tedy bude od 29 990 Eur (772 400 Kč). To je výrazně nižší suma, než jakou si dealeři účtují za současný e-Golf, jehož praktičnost - jak v případě vnitřního prostoru, tak dojezdu - je výrazně nižší. Zmíněná částka je ovšem spojena se základní verzí, která se dočká baterií o kapacitě 48 kWh, zajišťující porci přibližně 330 kilometrů na jedno dobití. A ta nebude na trhu jako první.
VW tedy skutečně napodobí Teslu pomalu ve všem, i v prodejní strategii. Napřed totiž pošle do prodeje výše postavené provedení, jehož baterie mají kapacitu 62 kWh dostačující minimálně na 400 kilometrů. Nakolik přijde ta, zatím nikdo z VW neříká, ziskový ovšem nemá být prodej ani této varianty. Němci dokonce počítají s tím, že tratit budou na prodeji jednoho každého elektrického vozu až do roku 2025, a to jen za předpokladu, že vše půjde podle plánu.
Současná firemní strategie přitom počítá s rozšířením elektromobility napříč koncernem, což logicky rozmělní náklady. Automobilka kromě toho počítá se snížením cen baterií, a právě jen díky tomu by se postupně měla dostat do zisku. Takový scénář ale vůbec nemusí být jistý - právě skutečnost, že je akumulátorů vyráběno stále více, totiž redukuje dostupnost vzácných kovů, jenž jsou třeba na jejich výrobu. To zvyšuje jejich ceny a úspory z rozsahu v tomto případě nenastávají tak samozřejmě, jako v jiných.
Rozumný člověk se pochopitelně zeptá: Tak proč se VW do něčeho takového vůbec pouští? Odpověď je ale jednoduchá: Protože nemá na výběr. Zejména Evropská unie tlačí automobilky do výlučně elektrické budoucnosti a za tohoto scénáře přijde den, kdy nic jiného než elektrický vůz nepůjde rozumně prodat. Na koni pak budou značky, které si na tomto poli vydobudou renomé a získají maximum zkušeností s efektivním vývojem a výrobou elektrických aut.
Ze strany VW je tak tato zdánlivá ekonomická sebevražda investicí do budoucnosti, která ovšem více než co jiného připomíná sázku. Sázku, která se může a nemusí vyplatit. Proto jsou také šéfové automobilek v posledních letech tak nervózní - z dostupných cest si nemohou vybrat jedinou, která by se zdála být správnou. Na jednu stranu musí investovat do něčeho nového, co se nikdy nemusí ukázat návratným. A na druhou musí dále investovat do toho, co je nyní živí a co se v jednu chvíli velmi pravděpodobně ukáže být dále neživotaschopným.
Kdo je tu vítězem, nemáme tušení, zákazník to ale zcela jistě není. Na jeho potřeby EU hledí až v poslední řadě, nakonec obyčejný kompaktní hatchback s cenou začínající na 772 tisících Kč - a to je na dnešní „elektrické poměry” něco výjimečně levného - není věcí, po které by toužily masy.
Prototypy maskovaného Volkswagenu ID se již prohání po veřejných silnicích...
...bez ochranné kamufláže můžeme zatím posloužit pouze snímky konceptu
Zdroj: Auto Motor und Sport
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před hodinou - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 2 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 4 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva