Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Proč Lada končí v Evropě? Do aut konečně dostala moderní motor a převodovku
17.4.2019 | Petr Prokopec
Pochopit některá rozhodnutí ruské automobilky je složité. Lada nedávno oznámila, že se stahuje z evropských trhů, nově ovšem začne nabízet i zde atraktivní crossover s motorem známým z Nissanů či Dacií.
Lada před pár dny oznámila, že se s definitivní platností stahuje z evropských trhů. Pokud by k tomu došlo loni v létě či na podzim, docela bychom to chápali. Tehdy začala platit nová měřicí procedura WLTP, která si vynucovala opětovné homologace všech aut a obvykle i jejich technické úpravy. Jen málokdo v ten moment čekal, že Lady vyhoví emisní normě Euro 6d-TEMP, to se však nakonec stalo. Nebyl tedy důvod, aby Rusové Evropu opouštěli, alespoň nyní. Zdržet se zde mohli až do září příštího roku, zejména když tvrdí, že prodeje byly v souladu s očekáváními.
Snad ještě překvapivější v daném kontextu je, že Lada konečně získala certifikaci, na jejímž základě může své portfolio konečně osadit plnohodnotným automatem. Byť jde o CVT, stále jde o lepší převodovku než stávající robotizovaný manuál, který při změně rychlostních stupňů vůz zpomaluje a často jím také škubá. Pod kapotu prozatím jediného potvrzeného modelu X-Ray navíc nedorazí sama, souběžně s ní můžeme čekat také novou pohonnou jednotku.
Řeč je v tomto případě o 1,6litrovém atmosférickém agregátu, jenž bude na přední kola posílat 112 koní. Pohonná jednotka pochází z aliančních skladů, Renault ji nabízí pod kódovým označením H4M a Nissan pod zkratkou HR16DE. Kromě toho ji najdeme i pod kapotou mnoha Dacií, byť o trochu pozměněné konfiguraci, jež se pyšní 115 koňmi. Maximálně jich přitom agregát zvládá produkovat až 117, vrchol točivého momentu pak činí 158 Nm.
Tento agregát plně vyhovuje evropským emisním požadavkům. I nadále jej najdeme třeba pod kapotou Nissanu Juke, navíc rovnou v kombinaci s převodovkou CVT. Jde tedy o hnací ústrojí, se kterým by Rusové neměli na západ od svých hranic jediný problém, navíc by učinili svou nabídku ještě více žádoucí - malý, levný crossover se slušným motorem a automatem by se tady jistě neztratil. Vypadá to tedy, že v AvtoVAZu i pár desítek let po rozpadu Sovětského svazu stále jedna ruka neví, co dělá ta druhá.
Lada navštívila alianční sklady, kde jí do oka padl motor užívaný Renaultem, Nissanem i Dacií
Jako první dostane jedna-šestku se 112 koňmi přenášenými automatem CVT crossover X-Ray
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva