Proč Lada končí v Evropě? Do aut konečně dostala moderní motor a převodovku

Pochopit některá rozhodnutí ruské automobilky je složité. Lada nedávno oznámila, že se stahuje z evropských trhů, nově ovšem začne nabízet i zde atraktivní crossover s motorem známým z Nissanů či Dacií.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Proč Lada končí v Evropě? Do aut konečně dostala moderní motor a převodovku

17.4.2019 | Petr Prokopec

Proč Lada končí v Evropě? Do aut konečně dostala moderní motor a převodovku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pochopit některá rozhodnutí ruské automobilky je složité. Lada nedávno oznámila, že se stahuje z evropských trhů, nově ovšem začne nabízet i zde atraktivní crossover s motorem známým z Nissanů či Dacií.

Lada před pár dny oznámila, že se s definitivní platností stahuje z evropských trhů. Pokud by k tomu došlo loni v létě či na podzim, docela bychom to chápali. Tehdy začala platit nová měřicí procedura WLTP, která si vynucovala opětovné homologace všech aut a obvykle i jejich technické úpravy. Jen málokdo v ten moment čekal, že Lady vyhoví emisní normě Euro 6d-TEMP, to se však nakonec stalo. Nebyl tedy důvod, aby Rusové Evropu opouštěli, alespoň nyní. Zdržet se zde mohli až do září příštího roku, zejména když tvrdí, že prodeje byly v souladu s očekáváními.

Snad ještě překvapivější v daném kontextu je, že Lada konečně získala certifikaci, na jejímž základě může své portfolio konečně osadit plnohodnotným automatem. Byť jde o CVT, stále jde o lepší převodovku než stávající robotizovaný manuál, který při změně rychlostních stupňů vůz zpomaluje a často jím také škubá. Pod kapotu prozatím jediného potvrzeného modelu X-Ray navíc nedorazí sama, souběžně s ní můžeme čekat také novou pohonnou jednotku.

Řeč je v tomto případě o 1,6litrovém atmosférickém agregátu, jenž bude na přední kola posílat 112 koní. Pohonná jednotka pochází z aliančních skladů, Renault ji nabízí pod kódovým označením H4M a Nissan pod zkratkou HR16DE. Kromě toho ji najdeme i pod kapotou mnoha Dacií, byť o trochu pozměněné konfiguraci, jež se pyšní 115 koňmi. Maximálně jich přitom agregát zvládá produkovat až 117, vrchol točivého momentu pak činí 158 Nm.

Tento agregát plně vyhovuje evropským emisním požadavkům. I nadále jej najdeme třeba pod kapotou Nissanu Juke, navíc rovnou v kombinaci s převodovkou CVT. Jde tedy o hnací ústrojí, se kterým by Rusové neměli na západ od svých hranic jediný problém, navíc by učinili svou nabídku ještě více žádoucí - malý, levný crossover se slušným motorem a automatem by se tady jistě neztratil. Vypadá to tedy, že v AvtoVAZu i pár desítek let po rozpadu Sovětského svazu stále jedna ruka neví, co dělá ta druhá.


Proč Lada končí v Evropě? Do aut konečně dostala moderní motor a převodovku - 1 - Lada X-Ray bila barva perex
Lada navštívila alianční sklady, kde jí do oka padl motor užívaný Renaultem, Nissanem i Dacií

Proč Lada končí v Evropě? Do aut konečně dostala moderní motor a převodovku - 2 - Lada X-Ray bila barva 01Proč Lada končí v Evropě? Do aut konečně dostala moderní motor a převodovku - 3 - Lada X-Ray bila barva 02Proč Lada končí v Evropě? Do aut konečně dostala moderní motor a převodovku - 4 - Lada X-Ray bila barva 03Proč Lada končí v Evropě? Do aut konečně dostala moderní motor a převodovku - 5 - Lada X-Ray bila barva 04Proč Lada končí v Evropě? Do aut konečně dostala moderní motor a převodovku - 6 - Lada X-Ray bila barva 05Proč Lada končí v Evropě? Do aut konečně dostala moderní motor a převodovku - 7 - Lada X-Ray bila barva 06Proč Lada končí v Evropě? Do aut konečně dostala moderní motor a převodovku - 8 - Lada X-Ray bila barva 07Proč Lada končí v Evropě? Do aut konečně dostala moderní motor a převodovku - 9 - Lada X-Ray bila barva 08Proč Lada končí v Evropě? Do aut konečně dostala moderní motor a převodovku - 10 - Lada X-Ray bila barva 09
Jako první dostane jedna-šestku se 112 koňmi přenášenými automatem CVT crossover X-Ray

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše