Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Proč Lada končí v Evropě? Do aut konečně dostala moderní motor a převodovku
17.4.2019 | Petr Prokopec
Pochopit některá rozhodnutí ruské automobilky je složité. Lada nedávno oznámila, že se stahuje z evropských trhů, nově ovšem začne nabízet i zde atraktivní crossover s motorem známým z Nissanů či Dacií.
Lada před pár dny oznámila, že se s definitivní platností stahuje z evropských trhů. Pokud by k tomu došlo loni v létě či na podzim, docela bychom to chápali. Tehdy začala platit nová měřicí procedura WLTP, která si vynucovala opětovné homologace všech aut a obvykle i jejich technické úpravy. Jen málokdo v ten moment čekal, že Lady vyhoví emisní normě Euro 6d-TEMP, to se však nakonec stalo. Nebyl tedy důvod, aby Rusové Evropu opouštěli, alespoň nyní. Zdržet se zde mohli až do září příštího roku, zejména když tvrdí, že prodeje byly v souladu s očekáváními.
Snad ještě překvapivější v daném kontextu je, že Lada konečně získala certifikaci, na jejímž základě může své portfolio konečně osadit plnohodnotným automatem. Byť jde o CVT, stále jde o lepší převodovku než stávající robotizovaný manuál, který při změně rychlostních stupňů vůz zpomaluje a často jím také škubá. Pod kapotu prozatím jediného potvrzeného modelu X-Ray navíc nedorazí sama, souběžně s ní můžeme čekat také novou pohonnou jednotku.
Řeč je v tomto případě o 1,6litrovém atmosférickém agregátu, jenž bude na přední kola posílat 112 koní. Pohonná jednotka pochází z aliančních skladů, Renault ji nabízí pod kódovým označením H4M a Nissan pod zkratkou HR16DE. Kromě toho ji najdeme i pod kapotou mnoha Dacií, byť o trochu pozměněné konfiguraci, jež se pyšní 115 koňmi. Maximálně jich přitom agregát zvládá produkovat až 117, vrchol točivého momentu pak činí 158 Nm.
Tento agregát plně vyhovuje evropským emisním požadavkům. I nadále jej najdeme třeba pod kapotou Nissanu Juke, navíc rovnou v kombinaci s převodovkou CVT. Jde tedy o hnací ústrojí, se kterým by Rusové neměli na západ od svých hranic jediný problém, navíc by učinili svou nabídku ještě více žádoucí - malý, levný crossover se slušným motorem a automatem by se tady jistě neztratil. Vypadá to tedy, že v AvtoVAZu i pár desítek let po rozpadu Sovětského svazu stále jedna ruka neví, co dělá ta druhá.
Lada navštívila alianční sklady, kde jí do oka padl motor užívaný Renaultem, Nissanem i Dacií
Jako první dostane jedna-šestku se 112 koňmi přenášenými automatem CVT crossover X-Ray
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 00:05 - abgx1
- Pneu koutek 04.17. 23:53 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB