Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prohlédněte si nejnovější ruský náklaďák. Zemi svého původu hrdě dává najevo
24.10.2018 | Mirek Mazal
V Rusku mají rádi všechno velké, a tak i jeden z tamních velkých náklaďáků vypadá díky svému pojetí ještě mohutněji. Nyní se představil ve své inovované verzi s novým pohonem.
V Rusku si potrpí na těžké terénní náklaďáky, jejichž akceschopnost neomezí rozmary počasí nebo náročný terén. Složité podmínky v širé Rusi nejsou ničím výjimečným, a tak se tamní automobilky v průběhu času naučily vyrábět adekvátní dopravní prostředky, které ve zbytku světa nezřídka nemají obdoby. A v Čeljabinské oblasti ve městě Miass vymysleli další do party mohutných strojů, jejichž původ uhádnete na první pokus.
Jde o produkt skupiny GAZ, do které spadá i výrobce náklaďáků značky Ural. Jeho model Next se vyrábí už od roku 2015, teď ale prošel modernizací, a to je dobrý důvod podívat se mu znovu pořádně na zoubek. Nákladní automobil je pozoruhodný už svým původem - skládá se z kabiny vyráběné za branami fabriky GAZ v Nižném Novgorodu, plechové výlisky dílů přicházejí až z Číny od společnosti Komatsu a motory v dosavadních variantách 176 až 229 kW (239 až 311 koní) vznikají v JaMZ (Jaroslavský motorový závod).
Původně byly k dispozici dvě verze Nextu - třínápravový a dvounápravový. Model se třemi nápravami slouží obvykle jako základ různým komplikovaným nástavbám. Vedle standardní konstrukce plošiny se dalo zajistit sklápěcí rampu, jeřáb, nákladní korbu nebo uspořádání pro přepravu lidí v nerovném terénu.
Tato varianta zůstává v nabídce, Ural ale nyní světu v rámci modernizace představil schopnější náhradu dvounápravové verze zaměřenou spíše na silniční provoz s konfigurací pohonu 6x4. Dosud byly tři nápravy automaticky spojeny s „terénním” pohonem všech kol, prezentovaná novinka si poradí jen se dvěma hnanými osami z celkových třech. Ural Next 6x4 bude vyráběn v řadě specifických variant, z nichž některé můžete vidět na snímcích níže - od nákladních jeřábů a cisteren až po popelářská auta.
Nenechte se ale zmást poněkud „krotší” technikou, Ural je i v nejnovějším provedení pořádný mastodont dávající okolí už svým vzhledem najevo, že se hned tak něčeho nezalekne. V nejschopnějších verzích je jeho rozměrná maska chladiče s obřím logem usazena vysoko nad zemí nad neméně mohutným nárazníkem, který musí být „dvouřadý”, aby byl vůbec schopen efektivně sloužit svému účelu. Až agresivní vzezření pak dotváří i přední trojitá světla Hella instalovaná právě do předního nárazníku.
Podvozek stroje si vzala na starost čínská společnost Hande. Křížení náprav a mezinápravový zámky diferenciálů usnadňují pohyb vozu v náročných podmínkách. Konstrukce přední nápravy umožňuje dosáhnout malého poloměru otáčení, což má za následek - vzhledem k rozměrům tohoto monstra - vynikající manévrovatelnost.
Inovované Uraly Next jsou vybaveny řadovými dieselovými motory YMZ-536 (pro sklápěč) a YaMZ-653 (pro tahač). Oba motory mají objem 6,65 litru, první vyvine 325 koní (239 kW) a 1 375 Nm, druhý umí 426 koní a 2 000 Nm. Základní model má standardně 9stupňovou manuální převodovkou ZF 9S 1515, výkonnějším agregátům sekunduje 16stupňová manuální převodovka ZF 16 S2225.
Vylepšený způsob změny rychlostních stupňů údajně posunulo výše kvalitu řazení, snížilo hluk a vibrace v kabině. Řadicí páka je malá a nachází se ve spodní části středové konzoly. Nejnižší řada výbavy obsahuje tempomat, centrální zamykání, elektrická okna, vyhřívané čelní sklo a vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelný multifunkční volant, a také palubní počítač s audiosystémem. Interiér tahače obsahuje také lůžko se samostatnými nástupními dveřmi.
Uraly jsou pochopitelně nabízeny primárně v Rusku, značka má ale zastoupení i v České republice. Zda a případně kdy či za kolik se inovovaný Next objeví ve zdejším prodeji, v tuto chvíli nemáme zprávy.
Ural Next se vyrábí na jihu Ruska od roku 2015. Inovované provedení vylepšilo řadu drobností a do nabídky přiválo třínápravovou variantu s pohonem 6x4 mířící především na zpevněné cesty
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 11 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva